ظرفیت جهانی پیام عاشورا برای مقابله با عادی‌سازی رابطه با اسرائیل
کد خبر: 3917524
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر بیان کرد:

ظرفیت جهانی پیام عاشورا برای مقابله با عادی‌سازی رابطه با اسرائیل

امام جمعه موقت اصفهان یکی از پیام‌های مهم نهضت امام حسین(ع) را مبارزه با جبهه یزیدیان خواند و گفت: امروز عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی مصداق حرکت در مسیر یزیدیان است و امت اسلامی در ماه محرم و با تأسی از قیام امام حسین(ع) نمی‌گذارد که امارات و سایر دولت‌های اسلامی به راحتی به آرمان فلسطین خیانت کنند.

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان و نماینده پیشین مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره حق‌الناس بودن حفظ سلامت و جان مردم در کنار توجه به برگزاری مطلوب مراسم عزاداری امام حسین(ع) گفت: رهبر معظم انقلاب چارچوب‌های مسئله برگزاری مراسم عزاداری را به روشنی بیان کردند و همه را موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا کردند.

وی افزود:‌ براین مبنا رعایت اصول بهداشتی، برگزاری مراسم در فضای باز و رعایت فاصله‌ها یک دستور بهداشتی نیست، بلکه وظیفه‌ای شرعی و دینی است و بی‌توجهی به این دستورات مصداق بارز زیر پا گذاشتن حق‌الناس است

رهبر اظهار کرد: البته قدر مسلم عاشورا را باید بزرگ داشت، لذا می‌توان در این وضعیت با خواندن زیارت عاشورا در منزل، استفاده از ظرفیت مجازی و بهره‌گیری مناسب از فضاهای باز مساجد و حسینیه‌ها از برکات این مراسم بهره برد. به هر حال امسال نمی‌توان تجمعات و مراسم سابق را برگزار کرد، زیرا فردا روزی صدها و هزاران نفر مبتلا می‌شوند که به هیچ وجه مورد رضایت امام حسین(ع) هم نیست.

کمک مؤمنانه در طول سال تداوم یابد

امام جمعه اصفهان درباره پررنگ شدن مسئله کمک‌های مؤمنانه در ماه محرم امسال گفت: یکی از اقدامات همیشگی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) اطعام مساکین و رسیدگی به وضعیت محرومان بود. در روایات داریم که زخم‌هایی بر شانه امام حسین(ع) بود، از امام سجاد(ع) پرسیدند قضیه این زخم‌ها چیست و ایشان فرمودند اینها جای بارهای غذایی است که پدرم شب‌ها به دوش می‌کشیدند و به دست مستمندان و نیازمندان می‌رساندند.

وی تصریح کرد: ما اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را که فقط برای سینه زنی و عزاداری نمی‌خواهیم بلکه باید از نماز، نحوه معاشرت با مردم، جهاد، نیکوکاری، عدالت و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) درس بگیریم و آنها را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملی کنیم. حتی این کمک‌ها را نباید فقط محدود به مناسبت‌ها و برخی ماه‌های خاص مانند ماه رمضان و محرم کرد و در طول سال انجام داد.

رهبر با بیان اینکه خوشبختانه نهضت کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی در بسیاری از نقاط کشور شکل گرفته، گفت: می‌توان در ماه محرم به نام امام حسین(ع) فضای کشور را سرشار از نیکوکاری و یاری‌رسانی به مستضعفان و آسیب‌دیدگان از وضعیت کرونا کرد. در کنار آن هم می‌توان عزاداری را به صورت مقتضی در قالب روضه‌های کوتاه و شنیدن سخنان پرمحتوا انجام داد. اما این ایام بهترین فرصت برای نیکوکاری و همین نهضت کمک مؤمنانه است که بالاترین ثواب‌ها را دارد، به ویژه در شرایطی که گرانی‌ شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده است.

اقدام امارات حرکت در مسیر جبهه یزیدیان است

وی درباره ضرورت استفاده از پیام ظلم‌ستیزانه عاشورا برای افشای اقدامات اسرائیل و آمریکا در عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی گفت: خوشبختانه امروز عاشورا به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده و مراسم عاشورا و اربعین در اقصی نقاط جهان با حضور مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان و مذاهب برگزار می‌شود و به جرئت می‌توان گفت این فرهنگ دنیا و تمدن بشری را تکان داده و متحول کرده است.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: در واقع نهضت سیدالشهدا(ع) و پیام قیام عاشورا به الگویی برای مقاومت یمن و فلسطین و مجموعه امت اسلامی در مقابل جبهه کفر و استکبار تبدیل شده است. حال در چنین وضعیتی اقدام حکومت امارات در عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی اوج بی‌غیرتی و حرکت در مسیر یزیدیان تاریخ است و امت اسلامی با تأسی و الگوبرداری از قیام امام حسین(ع) این اقدام را محکوم می‌کنند و نمی‌گذارند امارات و سایر دولت‌های اسلامی که قصد چنین کاری دارند بتوانند به راحتی به آرمان فلسطین خیانت کنند.

انتهای پیام
captcha