هدف اصلی از انتشار مجموعه 6 جلدی فهم قرآن مطرح شد
کد خبر: 3917447
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹

هدف اصلی از انتشار مجموعه 6 جلدی فهم قرآن مطرح شد

زهره سیفی با تأکید بر اینکه قرآن با هدف داشتن زندگی مؤمنانه آمده است، بیان کرد: در طرح و کتب فهم قرآن، دانش‌آموزان چگونه تفکر کردند با بهره‌مندی از مفاهیم قرآن را یاد می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین نشست ایده‌ها و تجربیات آموزشی و تربیتی، این بار با موضوع برنامه‌های قرآنی مدارس، سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ به صورت مجازی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی، مشاور فرهنگی ستاد اقامه نماز؛ زهره سیفی، طراح و مجری کتاب فهم قرآن مؤسسه قرآن و عترت؛ محبوبه عسکری، معلم قرآن مدرسه امام علی(ع)؛ سیدحجت سیدوکیلی، معاون آموزشی مجتمع امام صادق(ع)؛ گوهر باقرپور، مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی یاسوج و ابوالفضل جویائیان و مسئول دارالقرآن مؤسسه پیام غدیر برگزار شد.

زهره سیفی، طراح و مجری کتاب فهم قرآن مؤسسه قرآن و عترت گفت: این کتاب از مطالب استاد احمدرضا اخوت در مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران نوشته شده و سعی کردم برای استفاده دانش‌آموزان آن را در قالبی جذاب ارائه دهم.



وی با اشاره به اینکه قرآن برای فهم همه سنین است، اظهار کرد: قرآن، معجزه الهی است و فقط نباید بر این تأکید کرد که صرفاً به روان‌خوانی قرآن و الفاظ عربی آن پرداخت. فهم قرآن برای همه سنین امکان‌پذیر است.

سیفی با تأکید بر اینکه قرآن با هدف داشتن زندگی مؤمنانه برای بشریت آمده است، بیان کرد: در طرح فهم قرآن، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند، چگونه تفکر و راه‌کارهای مختلف را پیدا کنند. براساس آموزه‌های این کتاب، بهترین تعقل، رفتارها و انتخاب‌ها براساس حکم خدا و خالق انسان رخ می‌دهد.

طراح کتاب فهم قرآن اضافه کرد: این کتاب با محوریت جزء سی ام قرآن است، چرا که کودکان وقتی یک سوره کوتاه را حفظ می‌کنند، حس خوبی به آنان دست می‌دهد و با آن انس می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه وقوف در هر سوره در این کتاب، چهار هفته طول می‌کشد، بیان کرد: بنابر این معلم دستش باز است، می‌تواند زنگی کامل را و یا زنگ‌های کوتاه و یا تک زنگی را به آموزش اختصاص دهد. هدف اصلی این کتاب، انس با خود سوره است. سوره‌ها به شش بخش تقسیم شده و براساس هر دوره رشدی و برای هر پایه مستقل گفته شده است. مهم است که مفاهیم هر سوره متناسب با میزان رشد دانش‌آموز در هر پایه تحصیلی گفته شود.

انتهای پیام
captcha