خاطرات شفاهی والدین شهدا در یزد گردآوری شود
کد خبر: 3916767
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

خاطرات شفاهی والدین شهدا در یزد گردآوری شود

فرماندار شهرستان یزد بر گردآوری خاطرات شفاهی والدین شهدا و همچنین رزمندگان هشت سال دوران دفاغ مقدس در این شهرستان تاکید کرد.

خاطرات شفاهی والدین شهدا در یزد گردآوری شودبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار شهرستان یزد 25 مردادماه در نشست با سرهنگ زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: امسال کنگره ملی شهدای دارالعباده و دارالعلم در اواسط اسفندماه برگزار خواهد شد لذا باید نگاه ویژه‌ای در زمینه دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های مختلف صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت یادمان گلزار شهدای گمنام گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای بهسازی و مرمت یادمان گلزار شهدا بهره برد و فرمانداری نیز در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند و وظیفه خود می‌دانیم.

رستگاری ادامه داد: آثار شهدا و  دوران دفاع مقدس باید ماندگار و برای نسل‌های بعدی محفوظ بماند لذا باید افرادی در قالب تیم پیگیری‌کننده، مشخص شده و اقدامات را به صورت منسجم پیگیری کنند.

فرماندار یزد جمع‌آوری خاطرات و مصاحبه با پدر و مادر شهدا، رزمندگان و ایثارگران در قالب آرشیو شفاهی را خواستار شد و افزود: فرصت‌ها از بین می‌رود و پدر و مادر شهیدان و رزمندگانی هستند که اکنون در بین ما حضور ندارند لذا وجود آرشیو شفاهی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مثمر ثمر خواهد بود و باید به خوبی پیگیری و دنبال شود.

وی با اشاره به گنجینه دفاع مقدس نیز گفت: لازم است همت بلندی در ادامه این مجموعه صورت گیرد تا مجموعه کامل و جامعی شکل بگیرد .

سرهنگ زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: ۶۱ شهید گمنام در شهرستان یزد در ۲۶ نقطه یادمانی تدفین شده‌اند که برخی از این یادم‌ها نیاز به پیگیری برای تکمیل شدن دارند.

سرهنگ زارع با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت: دراین دانشنامه نقش شهرستان یزد در سه حوزه شهداء و اشخاص، فرهنگی و اجتماعی، جغرافیا و نظامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha