کمک بیش از ۶۶ میلیارد ریالی خیرین سلامت در کردستان
کد خبر: 3915898
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

کمک بیش از ۶۶ میلیارد ریالی خیرین سلامت در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین سلامت در ایام کرونا، گفت: خیرین سلامت ۶۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال به حوزه سلامت استان کمک کردند.

کمک بیش از ۶۶ میلیارد ریالی خیرین سلامت در کردستانآرزو فلاحی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دیروز، 20 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی به اقدامات کارگروه پشتیبانی در مقابله با کرونا اشاره و اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت دستگاه اکسیژن‌ساز و تجهیزات پزشکی دریافت شده است.

وی افزود: اعتبارات دریافتی از وزارتخانه بابت خرید دارو و وسایل حفاظت فردی، کیت‌های آزمایشگاهی و غیره نیز مبلغی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به بیمارستان برای خرید ملزومات نیز از وزارتخانه دریافت شده است، عنوان کرد: بر اساس گزارش ثبت‌نامی در سامانه رشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شرایط کرونایی تا کنون در قالب قرارداد 89 روزه، 395 نفر جذب نیروی انسانی (درمان و پشتیبانی) داشته‌ایم.

وی از شرکت دو هزار بهورز و مراقب سلامت و پزشک در کنترل کرونا در سیستم بهداشتی در استان کردستان در ایام کرونا خبر داد و بیان کرد: بهورزان و مراقبان سلامت جهت غربالگری جمعیت استان کردستان در این ایام فعالیت شبانه‌روزی داشته‌اند.

فلاحی اعلام کرد: غربالگری و پیگیری ۲۱۲ هزار نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا مدت هفت تا 14 روز در استان کردستان انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اعطای پاداش به پرسنل بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: مبلغ ۷۶ میلیارد ریال در پنج مرحله به صورت پاداش از سوی وزارتخانه به پرسنل بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اعطا شد.

وی با اشاره به کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین سلامت در ایام کرونا افزود: در مدت زمان یادشده خیرین سلامت مبلغ ۶۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال به حوزه سلامت استان کمک کردند.

فلاحی در پایان یادآور شد: ملزومات خریداری شده وکمک‌های مردمی و خیرین سلامت بین واحدهای تابعه در 19 پارت بر اساس نیاز واحدها تابعه در سطح استان کردستان توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha