فعالیت 56 موسسه قرآنی در قم/ فعالیت‌های قرآنی مجازی حمایت می‌شوند
کد خبر: 3915097
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
میرعرب خبرداد:

فعالیت 56 موسسه قرآنی در قم/ فعالیت‌های قرآنی مجازی حمایت می‌شوند

مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت 56 موسسه و مرکز قرآنی، گفت: از طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی که به صورت مجازی برگزار می‌شوند حمایت می‌شود.

میرعربسیدمصطفی میرعرب، مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در گفت و گو با ایکنا از قم در حاشیه برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان، گفت: این دروه از مسابقات قرآن اوقاف با سطح کیفی خوب و مطلوبی برگزار شد و شاهد رقابت‌های قوی بودیم.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی در قم، بیان کرد: در این ایام رویکرد عمده موسسات و مراکز قرآنی به سمت فعالیت‌های مجازی سوق یافته است تا سازگاری بیشتری با شرایط ایجاد و آسیب‌های کمتری را شاهد باشیم و این مسئله را جزء نقاط قوت می‌دانیم.

میرعرب با تاکید بر تقویت فضای مجازی در بحث آموزش قرآن و اجرای طرح‌های قرآنی تصریح کرد: هم اکنون 56 موسسه و مرکز قرآنی زیر نظر این اداره کل در زمینه‌های مختلف تبلیغی ترویجی، آموزشی و پژوهشی در حال فعالیت هستند.

وی در مورد حمایت از موسسات قرآنی، اضافه کرد: متناسب با نوع فعالیت مراکز و طرح‌هایی را که اجرا می‌کنند حمایت‌هایی هم صورت می‌گیرد به خصوص در ایام کرونا از طرح‌هایی حمایت شده که در فضای مجازی اجرا می‌شود.

میرعرب بیان کرد: مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم هم در بهمن ماه هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود و حمایتی هم از مؤسسات در این مسئله داریم.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha