معرفی الگوهای موفق ایثار و شهادت به ورزشکاران یزدی
کد خبر: 3910850
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

معرفی الگوهای موفق ایثار و شهادت به ورزشکاران یزدی

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: تکریم شهدای ورزشکار و ارائه الگوهای موفق ایثار و شهادت به ورزشکاران در اولویت برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان کنگره شهدای دارالعباده قرار دارد.

ارائه الگوهای موفق ایثار و شهادت به ورزشکاران یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد 25 تیرماه در نشست هماهنگی کمیته ورزش و جوانان کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد با حضور سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد، اقدامی ارزشمند، مؤثر و شایسته است زیرا که توسعه و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت، در آشنایی نسل جوان و نوجوان با رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و الگوگیری از هدف و پیام شهدا و همچنین سیره و روش زندگانی آن عزیزان، نقش بسزایی خواهد داشت.

شریعتی افزود: بدون تردید عزت، اقتدار و صلابت امروز ایران عزیز اسلامی، بیش از هر چیز مرهون خون پاک شهدا و رشادت و فداکاری غیورمردانی است که در دفاع از عزت و شرف میهن عزیز اسلامی قامت برافراشتند و با جانفشانی در عرصه‌های مختلف و مقاطع تاریخی و حساس انقلاب اسلامی، پیام آوران ایستادگی و مقاومت و الگوهای بی بدیل ایثار و ازخودگذشتگی شدند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید همیشه شهدا را در ادامه ورزش قهرمانی و پهلوانی خود بهترین الگو قرار دهند تصریح کرد: یقینا ورزشکاران با الگوگیری مناسب از شهدا می‌توانند قله‌های سخت را با سربلندی پشت سر بگذارند و به سلامت و موفقیت به اهداف خود دست پیدا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: در کمیته ورزش و جوانان با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تکریم شهدای ورزشکار و معرفی پهلوانانی که مدالشان پلاکشان شد و ارائه الگوهای موفق ایثار و شهادت به ورزشکاران در دستور کار قرار دارد.

شریعتی اضافه کرد: با کاهش شیوع ویروس کرونا و مساعد شدن شرایط برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی، همه مسابقات به نام و یاد شهدا همراه با درج نماد کنگره شهدا در پوسترها و بنرهای مربوط به رویدادهای ورزشی، تهیه و چاپ آلبوم ورزشی و تهیه متن یا قسمتی از زندگینامه شهدای ورزشکار و نصب در محیط‌های ورزشی و برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع تبیین شاخص‌های ورزشکار تراز اول انقلاب اسلامی در استان و درج زمان برگزاری آن در تقویم هیئت‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی گفت: هر چه ورزشکاران ما اخلاق‌مدارتر باشند و به بحث اخلاقی توجه کنند، با توجه به اینکه الگوی جامعه و جوانان هستند، طبیعتا اخلاق‌مداری به بطن جامعه نیز کشیده می‌شود و این مهم در اخلاق‌مداری جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین برای تمام خانواده‌ها، اخلاق‌مداری و آموزش در این زمینه بسیار اهمیت دارد زیرا آن چیزی که تمام زندگی یک فرد را تشکیل می‌دهد، اخلاق و منش زندگی کردن است و امیدوارم برگزاری این کنگره وسیله ای برای ایجاد روحیه پهلوانی و ایثار در جامعه ورزش و جوانان استان باشد.

انتهای پیام
captcha