حوزه‌های علمیه تهدید كرونا را به فرصت تبدیل كردند
کد خبر: 3904970
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

حوزه‌های علمیه تهدید كرونا را به فرصت تبدیل كردند

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه كرونا تهدیدی بود كه برای جامعه و حوزه‌های علمیه تبدیل به فرصت شد، گفت: در روزهای نخست دشمن با تبلیغات بهترین سوژه را پیدا کرد که کرونا از قم آغاز شده است، اما این تهدید تبدیل به فرصت شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس عصر دیروز، 25 خردادماه در جلسه تجلیل از طلاب خواهر تغسیل‌دهنده اموات کرونایی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) شیراز برگزار شد، گفت: حضور طلاب جهادی خواهر در فعالیت‌های ایام کرونایی ما را امیدوار کرد تا نهضت فراگیر آغاز شود و شکل بگیرد، کرونا تهدیدی بود که برای جامعه و حوزه‌های علمیه تبدیل به فرصت شد.

وی ادامه داد: در روزهای نخست دشمن با تبلیغات بهترین سوژه را پیدا کرد که کرونا از قم آغاز شده است و با این کار می‌خواستند مرجعیت، حوزه و دین را مورد هجمه قرار دهند اما این تهدید تبدیل به فرصت شد.

استوار میمندی با بیان اینکه کرونا آنتی رنسانس جامعه است، گفت: کسانی که اهل بصیرت هستند واقعیت را دیدند البته برخی هم چشم و گوش خود را بسته بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: همکاری خواهران جهادی در کنار طلاب جهادی الگوی خوبی برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی شد که امام راحل به ما یاد داده‌اند.

وی بیان كرد: کسانی در ابتدای انقلاب قائل بودند که نباید بانوان را در فرآیندهای اجتماعی مشارکت داد، اما حضرت امام با نگاه خود جایگاه زنان مؤمن و عفیف را به‌عنوان کسانی که می‌توانند تحول‌آفرین شوند، معرفی كردند.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه امروز در گام دوم انقلاب، نقش زنان مهم و مؤثرتر است، گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای بیانیه گام دوم به کلید واژه جامعه‌پردازی، اشاره كردند، کلیدواژه‌ای جدید بود، بیانیه گام دوم دو نکته جدید داشت که بخش اول مجموعه‌نگاری منطقی و مبتنی بر سیر تحولات انقلاب بود که در هیچ‌جا آن را نداشتیم.

وی، بیانیه گام دوم را بستر پژوهشی مطلوب دانست و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر روی بیانیه گام دوم بسیار زیاد است چرا که بیانیه گام دوم یک منشور است.

استوار میمندی، آوردن کلیدواژه‌های جدید در بیانیه گام دوم مانند جامعه‌پردازی را دومین نکته جدیدی برشمرد که در این بیانیه آمده بود و تأکید کرد: سبک زندگی باید توحیدی شود، همچنین پیرامون سبک زندگی، نقش زنان جامعه در تغییر سبک زندگی به مراتب بیشتر از آقایان است.

انتهای پیام
captcha