معرفی سبک زندگی شهدا به نسل جوان لازمه زندگی امروز است
کد خبر: 3898086
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

معرفی سبک زندگی شهدا به نسل جوان لازمه زندگی امروز است

فرماندار کاشمر گفت: انتقال و معرفی ارزش‎های دفاع مقدس، معرفی سبک زندگی شهدا و الگوسازی برای جوانان، و انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان لازمه زندگی امروز است.

انتقال و معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان لازمه زندگی امروز استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در اولین نشست هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت یک‌هزار شهید شهرستان‎های کاشمر، بردسکن، خلیل‎آباد و کوهسرخ که با حضور فرمانداران این سه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله در سراسر کشور کنگره‎ها و یادواره‎های مختلفی برگزار شده که باید از تجربیات این کنگره‎ها برای بالا بردن سطح کیفی و تأثیرگذاری این رویداد مهم فرهنگی و انقلابی بهره‌گیری  کرد.

وی انتقال و معرفی ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی سبک زندگی شهدا و الگوسازی برای جوانان، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، نمادسازی و برجسته‌سازی اهداف شهدا و انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان که لازمه زندگی امروز است را از اهداف اصلی برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا برشمرد.

ساقی گفت: باید هرگونه تصمیم و برنامه‌‎ریزی در ستاد بر محور اهداف مذکور باشد، نیاز به ایثار و از خود گذشتگی در شرایط کنونی جامعه از مهم‌ترین مسائلی است که باید از دل برگزاری این رویداد مهم به‌عنوان یک فرهنگ برای انجام فعالیت‌ها به همه حوزه‌‎ها و بخش‎ها تعمیم داده شود.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: باید تلاش شود تا با یک برنامه‌‎ریزی جامع از هم‌اکنون برای سه مقطع قبل، حین کنگره و بعد از کنگره اقدامات شاخص تعریف شود و پس از برگزاری گنگره با مستندسازی و تدوین تجربه‌ها و اقدامات انجام شده بین اقشار مختلف نشر داده شود.

وی مطرح کرد: ضرورت دارد با پرهیز از اقدامات کلیشه‌‎ای و با اقتباس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برای اثربخشی بیشتر کنگره از نظرات همه صاحب‌‌نظران، نخبگان به‌ویژه از زبان هنر و شیوه‌‎های نوین بهره‌گیری شود.

ساقی با بیان اینکه برای برگزاری یک کنگره اثربخش باید در حوزه علمی ـ تدوینی، تولید و نشر و حوزه اجرایی نظرات و پیشنهادات برای طرح در جلسه آینده ستاد اخذ شود، بیان کرد: همچنین باید یک نظام پیشنهادات برای استفاده از مشارکت همه خانواده‎های معظم شهدا در برگزاری کنگره به عنوان متولیان اصلی برگزاری این رویداد صورت پذیرد.

ایجاد موج فرهنگی با برگزاری کنگره شهدا

در این نشست همچنین مجتبی شاکری، فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه امروز امنیت، اقتدار و تمامیت وجودی همه ما مدیون خانواده معظم شهداست، گفت: در شهرستان بردسکن با تقدیم 300 شهید گلگون‌کفن آمادگی کامل برای برگزاری این کنگره عظیم را داریم.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و وحدت رویه و در راستای اهداف کنگره باید از تجربیات یادواره شهدای ارتش که به‌صورت مشترک برگزار شد، بهره گیری شود.

شاکری افزود: برگزاری کنگره ملی شهدا با توجه به هجمه‎های دشمنان در راستای تشکیک عقاید جوانان می‎تواند یک موج فرهنگی بزرگ ارزشی ایجاد کند.

برگزاری کنگره شهدا در بهار 1400

سرهنگ علی یعقوبیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کاشمر نیز در این جلسه اظهار کرد: کنگره ملی بزرگداشت 18 هزار شهید خراسان رضوی در مهر 1400 برگزار خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده در شهرستان‌هایی که بیش از 1000 شهید دارند، کنگره شهدا به صورت شهرستانی و منطقه‎ای برگزار شود که این رویداد در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر و تربت‌حیدریه برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر گفت: کنگره بزرگداشت 1000 شهید شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‎آباد و کوهسرخ با مشارکت همه دستگاه‌ها در منطقه ترشیز در بهار 1400 در شهرستان کاشمر برگزار خواهد شد.

یعقوبیان تصریح کرد: 20 کمیته در قالب ساختار اجرایی ستاد تعریف شده که براساس استعداد و ظرفیت شهرستان قابل تغییر است.

برگزاری کنگره شهدا تکریم شهداست

در ادامه همچنین مجید خدامی، مسئول دفتر حفظ نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس کاشمر، با بیان اینکه ارمغان تلاش و ایثار و از خود گذشتگی شهدا حفظ جمهوری اسلامی است و هر کاری که می‌‎کنیم باید جهت تقویت جمهوری اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: باید فضای شهرستان و منطقه را از هم‌اکنون به سمت و سوی شهدا سوق داد و موضوع اول منطقه ترشیز تا زمان برگزاری کنگره و گفتمان قالب جامعه بحث شهدا باشد.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشمر با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدا به منظور تکریم شهداست، افزود: برگزاری کنگره شهدا تکریم مجاهد فی سبیل‌الله است که در آن دیگران را به ادامه این راه تشویق می‌‎کنیم.

خدامی با بیان اینکه کنگره شهدا باعث ایجاد فضای امید در جامعه و ترویج سبک زندگی شهدا خواهد شد، استفاده از ظرفیت‎های هنری منطقه برای برگزاری کنگره شهدا، تعریف برگزاری مسابقات و برنامه‌‎های مختلف برای تمام اقشار، چاپ کتاب با موضوعات مختلف و پیش‌بینی چاپ 30 عنوان کتاب را از برنامه‌‎هایی برشمرد که می‌‌‎تواند کنگره شهدا را به یک اقدام و رویداد جریان‌ساز میان اقشار مختلف تبدیل کند.

در این جلسه مقرر شد، نشست دوم هماهنگی برگزاری کنگره حداکثر تا 15 روز آینده در شهرستان بردسکن با دعوت از ائمه محترم جمعه و رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‎ها برگزار و پیشنهادها و نظرات بررسی و مسئولان کمیته‎ها نیز تعیین شوند.

انتهای پیام
captcha