سهم ۸۰ درصدی خیرین مازندرانی در تهیه لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی
کد خبر: 3896992
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

سهم ۸۰ درصدی خیرین مازندرانی در تهیه لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی

معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه، ۸۰ درصد لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی توسط خیرین تهیه شده است، اظهار کرد: 6 میلیارد و 700 میلیون تومان از مجموع کمک‌های مومنانه توسط خیرین انجام شده است.

کمک مومنانه 6 میلیارد تومان خیرین مازندرانی به نیازمندانبه گزارش ایکنا از مازندران، مجتبی بلباسی معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلای مازندران، امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری ستاد تکریم کادر درمانی استان مازندران، گفت: مراسم تکریم کادر و پرسنل بخش‌های درمانی و بستری بیمارستان ولایت با حضور استاندار مازندران و عبدالهی معاون سلامت و بهزیستی کل سپاه عصر جمعه 19 اردیبهشت ماه در بیمارستان ولایت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه، این مراسم تجلیل در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، افزود: قرار است از دو ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این مراسم تجلیل بعمل آید.
بلباسی با بیان اینکه، بیمارستان ولایت ساری رتبه برتر را در سطح بیمارستان‌های هم سطح خود در سطح کشور داشته است، تصریح کرد: از نظر فوتی بیماران کرونایی این بیمارستان از ۱۸۳ بیمار، پنج فوتی داشت که حدود ۲.۵ درصد را شامل شد.
وی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ در استان مازندران از شهرستان بابل آغاز شد، افزود: در کل استان ۵ هزار ۶۵۴ بیمار مشکوک به کرونا و ۳ هزار و ۷۴۲ بیمار قطعی در بیمارستان‌های استان بستری شد که در این راستا شاهد هزار و ۱۳۷ فوتی از مازندران در این دوره بودیم.
معاون سلامت و بهزیستی سپاه کربلای مازندران، اظهار کرد: سپاه کربلا در سطح استان شش میلیون عدد تجهیزات از ماسک، گان، کفش پزشکی، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی تولید و بین بیمارسان‌ها و مراکز درمانی توزیع کرد.
وی با بیان اینکه در دوره فراگیری این بیماری در استان ۴۵ پزشک و پرستار از کادر درمانی سپاه کربلا به بیمارستان‌های دولتی اعزام شدند، افزود: ۵ هزار و ۷۰۰ نفر روز از داوطلبین سپاهی در مراکز درمانی و مراکز خدماتی و کمک به بیمارستان‌ها ورود کردند.
بلباسی با بیان اینکه هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر استان آماده شد، ولی به خاطر کنترل بیماری کرونا خوشبختانه بلا استفاده ماند، افزود: در بخش غربالگری تلفنی و خانه به خانه سپاه کمک شایانی به کادر پزشکی استان کرد.
وی ادامه داد: سپاه و بسیج به صورت هماهنگ وظیفه خودشان را انجام دادند و منحنی رشد کرونا که در بسیاری از کشور‌ها رو به اوج است، شکاند و اکنون ایران از حیث افراد مبتلا در دنیا رتبه دهم را دارد و در بحث مبارزه با کرونا رتبه برتر پیشگیری از کرونا را داشته است.
بلباسی گفت: سپاه با موضوع کرونا یک جنگ بیولوژیک دید و تاکتیک خود را بر این فرض قرار داد و برای دفع آن تلاش کرد ابتدا ترس و ناامیدی را از مردم دور کند و در قالب رزمایش اقداماتی خوبی را در برابر این بیماری انجام داد.
وی افزود: خرید تجهیزات پزشکی و ارتقای معاونت بهداشت و درمان به معاونت سلامت و بهزیستی و به کارگیری از بسیجیان با رویکرد جدید، افزایش ظرفیت دانشی در تولید واکسن و درمان بیماران کرونایی از نوع طب سنتی، دارویی و پلاسما از اقدامانی بود که سپاه در دوره درمان کرونا به آن اهتمام ورزید.
بلباسی با بیان اینکه در حال حاضر بیماران کرونایی در ساری در بیمارستان بوعلی و امام خمینی (ره) ساری بستری می‌شوند، افزود: بیمارستان ولایت در حال حاضر بیمار کرونایی پذیرفته نمی‌شود و برای خدمات دیگر درمانی انجام وظیفه می‌کند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی توسط خیرین تهیه شده است، افزود: کل هزینه کمک مومنانه در مرحله اول ۵۱ میلیارد تومان بود که ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مرحله اول توسط خیرین بوده است.

انتهای پیام
captcha