۵۰ درصد زنان سرپرست خانوار کرمانی نیاز به شغل دارند
کد خبر: 3895849
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

۵۰ درصد زنان سرپرست خانوار کرمانی نیاز به شغل دارند

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۱۸۰ سمن در استان در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر حدود ۵۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم که حدود ۵۰ درصد آن‌ها نیازمند شغل هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار امروز شنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در شورای برنامه‌ریزی استان که به‌صورت ویدئوکنفرانسی با ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، گفت: زنان و خانواده یکی از مباحث مهم است و امروز از سند ارتقای وضعیت زنان استان رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن یک زن را الگوی همه ذکر می‌فرماید و از نظر قرآن زن فرعون الگویی برای زنان و مردان جامعه است، افزود: در آیات متعددی قرآن ما را متذکر به الگوپذیری از زن می‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان زنانی داشتیم که الگو بوده‌اند و امروز نیز زنانی داریم که به‌عنوان الگو مطرح هستند، بیان کرد: ترکان خاتون تنها زن حاکم در کشور ما بعد از اسلام در استان کرمان بوده که 26 سال بر کرمان حکومت کرده است.

وی با بیان اینکه در دوران این بانو کارهای زیادی در کرمان انجام شده و نخستین دانشگاه کشور در دوران اسلامی با عنوان قبه سبز در کرمان توسط ترکان خاتون تأسیس شده است، تصریح کرد: لاله خاتون دختر ترکان خاتون نیز بعد از مادر حاکم کرمان شده و این خانواده خدمات زیادی داشته‌اند.

فدایی با اشاره به اینکه در دوران معاصر نیز مرحومه طاهره صفارزاده مترجم و حافظ قرآن است که قرآن را به دو زبان منتشر کرده است، اظهار کرد: لقب خادم‌القرآن به این بانوی فرهیخته کرمانی اعطا شده است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در استان کرمان نسبت به کشور خیلی عقب نیست، افزود: اما نرخ بیکاری بانوان در استان نسبت به کشور خیلی عقب است.

استاندار کرمان با بیان اینکه از دو هزار و 20 پنل خورشیدی در استان کرمان 720 مورد آن برای زنان سرپرست خانوار اختصاص پیدا کرده است، گفت: مشارکت اجتماعی زنان در استان خوب بوده و رتبه نخست کشوری را داریم.

وی با اشاره به اینکه 180 سمن در استان در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 54 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم که حدود 50 درصد آن‌ها نیازمند شغل هستند.

فدایی با بیان اینکه در سال پنج هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار استان ایجاد می‌شود که در تلاش هستیم تا روند شغل برای آن‌ها رشد بیشتری داشته باشد، تأکید کرد: در انتخاب مدیران در شرایط مساوی اولویت برای بانوان است.

انتهای پیام
captcha