انتشار 15 مقاله در مجله‏ علوم دینی «قم»
کد خبر: 3889754
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

انتشار 15 مقاله در مجله‏ علوم دینی «قم»

پانزده مقاله علمی-پژوهشی جدید در ضمن مجلد سال هشتم مجله‏ علوم دینی «قم»، منتشر شد. 

انتشار 15 مقاله در مجله‏ علوم دینی «قم»به گزارش ایکنا از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، پانزده مقاله علمی-پژوهشی جدید در ضمن مجلد سال هشتم مجله‏ علوم دینی «قم»، منتشر شد.
این مقالات که در حوزه‏‌های تخصصی فلسفه و علوم اجتماعی اسلامی تألیف شده، بالغ بر 500صفحه از مجله‏ مذکور را به خود اختصاص داده است.
در این مجله‏ علمی-پژوهشی تا به حال مجموعاً 114 مقاله‏ اصیل علمی به زبان‏‌های صربی و انگلیسی، تولید و چاپ شده است. نویسندگان این مقالات، اسلام‌شناسان و دین‌شناسانی از کشورهای صربستان، جمهوری اسلامی ایران، بوسنی و هرزگوین، اسلونی، مقدونیه، یونان، آلمان، کانادا، نیجریه، افغانستان و اندونزی هستند.
مقالات جدید مجله‏ علوم دینی «قم» در بخش فلسفه مشتمل بر مباحثی در باب تحلیل اندیشه‏ حکما و عرفای بنام همچون ملاصدرا، ابن رشد، غزالی، ابن عربی و ملاعبدالله زنوزی است.
در یکی از مقالات در این بخش، دیدگاه آیت‌‏الله جوادی آملی در باب کثرت‏‌گرایی دینی تفصیلاً بیان شده و در مقاله‌ای دیگر موضوع عوالم درون انسان از منظر فلسفی اسلامی مورد کاوش قرار گرفته است.
در بخش دیگر مقالات جدید مجله‏ علوم دینی «قم» به مباحثی چون تحلیل مبانی تاریخ‌‏نگاری یعقوبی، آرای اجتماعی نظام‏ الملک و رشیدالدین فضل‏‌الله، آموزه‏‌های قدسی صحیفه‏ سجادیه در باب «قرب» و مفاهیم بنیادین معماری اسلامی در تعالیم اهل بیت (ع) پرداخته شده است.
انتهای پیام
captcha