کانون آفتابگردان با بیش از 300 متربی، مجموعه‌ای فعال در جذب و پرورش نخبگان
کد خبر: 3882683
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

کانون آفتابگردان با بیش از 300 متربی، مجموعه‌ای فعال در جذب و پرورش نخبگان

مدیر کانون تربیتی آفتابگردان با بیان اینکه این مجموعه با بیش از 300 متربی، از سال 92 فعالیت خود را در جذب و پرورش نخبگان آغاز کرده است و به عنوان اصلی‌ترین مجموعه فعال در حوزه برنامه‌های تربیتی در سطح همدان مطرح است، گفت: در این طرح به جای تربیت همه افراد، نخبگان را انتخاب کرده و با ارائه دوره‌های مختلف آموزشی، آنها را برای هدایت و آموزش آماده می‌کنیم.

کانون آفتابگردان با بیش از 300 متربی، مجموعه‌ای فعال در جذب و پرورش نخبگانحجت‌الاسلام جمال پوررجبعلی، مدیر کانون تربیتی آفتابگردان در گفت‌‍و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: کانون تربیتی آفتابگردان با بیش از 300 متربی، از سال 92 فعالیت خود را در جذب و پرورش نخبگان آغاز کرده است.
مدیر کانون نخبگان آفتابگردان با بیان اینکه این مجموعه ویژه پسران است، افزود: در این کانون دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی با استاندارد ضریب هوشی بالای ۸۰ و معدل ۱۸ به بالا از سطح مدارس شهر همدان انتخاب و با گذارندن مراحل مختلف تحت حمایت برنامه‌های این کانون قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه به عنوان اصلی‌ترین مجموعه فعال در حوزه برنامه‌های تربیتی در سطح همدان مطرح است، گفت: ما در این طرح به جای تربیت همه افراد، نخبگان را گلچین کرده و با ارائه دوره‌های مختلف آموزشی، آنها را برای هدایت و آموزش آماده می‌کنیم.
پوررجبعلی با بیان اینکه کانون آفتابگردان سالی یک بار از میان دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مدارس شهر همدان جذب دارد، گفت: سالانه متناسب با ظرفیت این مجموعه به طور متوسط، 40 الی 120 نفر از دانش‌آموزان نخبه پایه چهارم به این کانون جذب شده و پرورش می‌یابند.
وی با اشاره به اینکه این دانش‌آموزان پس از جذب در این کانون حدود 7 سال تحت پوشش این مجموعه خواهند بود، گفت: مخاطبان این کانون زمانی که این مجموعه را ترک می‌کنند به عنوان افرادی موثر و کارآمد می‌توانند در دانشگاه، حوزه‌های علمیه، بازار کار و ... فعال بوده و حتی افرادی را تحت آموزش‌های خود قرار دهند.
این مدرس حوزه علمیه ب با اشاره به اینکه این کانون در 4 حوزه اصلی فعالیت دارد، گفت: آموزش‌های «علمی»، «ورزشی»، «مهارتی- خلاقیتی» و «مسائل دینی و مذهبی» برای متربیان در طول سال ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه تمامی اساتید این کانون عالی و درجه یک هستند، گفت: هزینه‌های دریافتی از مخاطبان مجموعه به دلیل هزینه‌های بالای کلاس‌ها به ویژه دوره‌های مهارتی اندکی بالا است، این نکته قابل ذکر است که افراد نیازمند اما نخبه به صورت رایگان این دوره 6 – 7 ساله از برنامه‌های کانون بهره‌مند می‌شوند.
پور رجبعلی با اشاره به اینکه این کانون زیر مجموعه مؤسسه فرهنگی تبلیغی سراج در همدان فعالیت می‌کند، گفت: شعبه دوم کانون آفتابگردان توسط یکی از طلاب تربیت شده توسط این مجموعه در بوشهر فعال شده است و شعبه سوم این کانون نیز به زودی در شهر قم راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha