حمایت کمیته امداد از بیش از ۶۰ هزار سالمند هرمزگانی
کد خبر: 3876794
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

حمایت کمیته امداد از بیش از ۶۰ هزار سالمند هرمزگانی

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار و ۷۲۰ سالمند، تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان، احمد پایان، معاون حمایت و سلامت خانواده این نهاد در گفت‌وگویی بیان کرد: در حال حاضر 60 هزار و 720 نفر سالمند، تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان هستند که حدود 47 هزار و 387 نفر از این سالمندان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه 35 هزار و 744 نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد بانو هستند، ادامه داد: جهت حمایت از این خانواده‌ها طی 10‌ماهه سال جاری مبلغ 9 میلیارد و 952 میلیون تومان کمک‌معیشت به مددجویان سالمند کمیته امداد هرمزگان پرداخت‌ شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان به دیگر خدمات ارائه‌شده به سالمندان اشاره کرد و افزود: این نهاد در کنار پرداخت مستمری، به سالمندان بیمار و زمین‌گیر ماهانه مبلغ 150 هزار تومان کمک‌هزینه نگهداری و مراقبت نیز پرداخت می‌کند و همچنین تهیه ویلچر، تخت، تشک طبی، واکر، عصا و ... از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت است.

پایان تصریح کرد: کمیته امداد جهت بهبود وضعیت سلامت جامعه سالمندان برنامه‌هایی همچون کارگاه‌های آموزشی با محوریت بهداشت فردی و روانی با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، حوزه علمیه و سازمان بهزیستی برای سالمندان در طول سال برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha