نقش رسانه‌ها در حوادث اخیر
کد خبر: 3871251
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

نقش رسانه‌ها در حوادث اخیر

کانون خبرنگاران نبأ ــ رسانه‌های کشورمان در طول دهه‌های انقلاب با درک دقیق از شرایط حساس و تاریخی کشور تحلیلی روشن از حوادث و مسائل داخلی و جهانی به‌دور از تعصبات جناحی و قومی ارائه داده و با صراحت و شجاعت پرچم اطلاع‌رسانی و روشنگری را به دست گرفته‌اند که در این برهه حساس نیز همین‌گونه عمل خواهند کرد.

طی هفته گذشته کشور دچار حوادث تلخ و شیرینی شد که مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت و تقریباً اخبار ایران در صدر رسانه‌های جهان مخابره شد؛ حوداث تلخی نظیر ترور و به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و نماد مقاومت توسط آمریکای جنایتکار، کشته شدن جمعی از هموطنان عزیزمان در استان کرمان در روز تشییع پیکر پاک این شهید راه اسلام، سقوط هواپیمای اوکراین با ۱۷۶ سرنشین در حومه تهران بر اثر خطای پدافند که حادثه‌ای تلخ و تأسف‌‌بار است و بالاخره اعلام تشدید مرحله جدید تحریم‌ها از سوی آمریکای جنایتکار.

و اما حوادث شیرینی نیز روی داد؛ وقایعی که دوباره اقتدار ایران را به گوش جهانیان رساند، رخدادهایی همچون موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق از سوی کشورمان و متعاقب آن عقب‌نشینی ترامپ از مواضع خود و اعلام دولت آمریکا برای مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرط، تصویب مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از عراق و تصمیم شورای عالی امنیت ملی ایران برای آغاز مرحله پنجم برجام و بالاخره حضور حماسی و میلیونی مردم ایران در سراسر کشور در جریان تشییع پیکر پاک شهیدان مقاومت.

 هدایت افکار عمومی در شرایط کنونی وظیفه‌ای خطیر است که رسانه‌های داخلی برعهده دارند. رسانه‌ها می‌بایست به دور از پنهان‌کاری حقایق، به بیان واقعیت‌ها بپردازند و موجب اقناع افکار عمومی داخل کشور و باور مردم شوند که این مهم از رسالت‌های خطیر رسانه‌ها است. زیرا دشمنان از طریق جنگ نرم و فضای مجازی با شایعه‌سازی، سفسطه و مغالطه‌گری در اخبار، در صدد تضعیف نظام هستند و با جنگ روانی می‌خواهند دید مردم را نسبت به نظام و رهبری تغییر دهند که مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان از وظایف مهم رسانه‌های داخلی است که حتماً می‌بایست در این زمینه روشنگری کنند و مدیریت افکار عمومی را به‌دست گیرند تا توطئه‌های خصمانه دشمنان نقش برآب شود.

البته جنگ رسانه‌ای و روانی جبهه استکبار علیه کشورمان همواره بوده و هست و برکسی پوشیده نیست که رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و استکباری که جیره‌خوار آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های غاصب هستند؛‌ راست یا دروغ را در هم می‌آمیزند و فریب افکار عمومی را برای آنچه که خود می‌خواهند می‌سازند و باعث تشویش اذهان عمومی و القای بدبینی در جامعه می‌شوند. در این برهه حساس رسانه‌های داخلی می‌بایست در انعکاس اخبار و روشنگری افکار عمومی از هرگونه حدس و گمان بپرهیزند و از تحلیل‌ها و یادداشت‌های مختلف برای بیان رخدادها، پدیده‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کنند و در نگارش مطالب در کاهش آلام و التیام مشکلات و القای روحیه نشاط و امید مردم گام بردارند.

بر کسی پوشیده نیست در شرایط تشدید تحریم‌ها باید نفرت نسبت به دشمنان قسم خورده انقلاب و جبهه مقاومت را در دل‌ها زنده نگه داشت و یاد و راه شهیدان را با قوت ادامه داد.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که خوشبختانه رسانه‌های کشورمان در طول دهه‌های انقلاب با درک دقیق از شرایط حساس و تاریخی کشور تحلیلی روشن از حوادث و مسائل داخلی و جهانی بدور از تعصبات جناحی و قومی ارائه داده و با صراحت و شجاعت پرچم اطلاع‌رسانی و روشنگری را به دست گرفته‌اند که در این برهه حساس نیز همین‌گونه عمل خواهند کرد.

به قلم حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام
captcha