حمایت از تولید و اشتغال، اولویت کاری بانک‌ها باشد
کد خبر: 3870937
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

حمایت از تولید و اشتغال، اولویت کاری بانک‌ها باشد

گروه اجتماعی ــ استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: انتظار می‌رود که بانک‌های استان به‌ویژه بانک‌های خصوصی با تخصیص و پرداخت تسهیلات به استان، مشارکت بیشتری در توسعه و عمران داشته باشند.

حمایت از تولید و اشتغال در اولویت کاری بانک‌های عامل باشد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار، امروز، 22 دی‌ماه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان، اظهار کرد: گفته می‌شود در پرداخت وام‌ها رانت‌خواری انجام شده، بانک‌ها و افراد متخلف شناسایی شده و اسامی آن‌ها به استانداری اعلام شده تا جهت رسیدگی به سازمان بازرسی ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کسی منکر زحمات و خدمات بانک‌های عامل نیست، افزود: اگر کسی چنین نگرشی دارد بی‌انصافی کرده است.

استاندار اضافه کرد: اشتغال‌های ایجاد شده، واحدهای تولیدی که به چرخه تولید برگشته و سرپا هستند و ازدواج‌های انجام شده همه نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی سیستم بانکی است.

کلانتری هدف از برگزاری این نشست را آسیب‌شناسی مشکلات بانک‌ها عنوان و تصریح کرد: ما به‌دنبال مقصر و متهم نمی‌گردیم بلکه هدف اصلی تعامل و همکاری جهت رفع مشکلات است.

وی انتقادی از مدیران بانکی داشت و ادامه داد: تاکنون به جز چندین مورد که شخصاً خواستار دیدار با مسئولان بانکی استان شدم هیچ مدیر بانکی برای رفع مشکلات و پیگیری آن‌ها به ما مراجعه نکرده است.

استاندار بیان کرد: در خصوص رفع مشکلات سیستم بانکی استان دیداری با همتی رئیس کل بانک مرکزی خواهم داشت. قرار نیست مردم در بانک‌های خصوصی سپرده‌گذاری کنند اما بانک‌ها این مبالغ را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آماری مبنی بر هزینه‌کرد منابع بانک خصوصی در جاهای دیگر ارائه شده است، ابراز کرد: ظرفیت و منابع باید به سمت اشتغال و تولید هدایت شود و از هدررفت آن جلوگیری شود.

استاندار خواستار برگزاری نشست‌های ماهانه با حضور مسئولان بانکی شد و یادآؤر شد: نباید تنها نیمه پر یا خالی لیوان را ببینیم و باید در عین بیان نقاط ضعف، توانمندی‌ها و عملکرد مثبت نیز به مردم گزارش شود.

انتهای پیام
captcha