ورود جدی حوزه‌های علمیه خواهران در نقش تربیت خانواده
کد خبر: 3867335
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

ورود جدی حوزه‌های علمیه خواهران در نقش تربیت خانواده

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: حوزه علمیه خواهران باید در نقش تربیت خانواده با حساسیت بالایی ورود کرده و اهمیت این موضوع را به خوبی درک کند.

ورود جدی حوزه‌های علمیه خواهران در نقش تربیت خانوادهبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، روز گذشته 7 دی‌ماه، در آئین تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان همدان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران، برکات فراوانی داشته است، اظهار کرد: یکی از مسائل محوری که در قرآن نسبت به آن تاکید شده، مسئله تربیت است.

وی افزود: قرآن کریم این عالم را، عالم تربیت معرفی کرده و از آنجایی که مربی بشر نیز خود خداوند است، نقشی بالاتر از تربیت کنندگی برای انسان نمی‌توان نام برد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وظیفه اصلی همه انبیا، تربیت انسان‌ها بوده است، یادآور شد: نقش تربیتی زنان، در عالم بسیار حساس‌تر از نقش مردان است و لذا با وجود تفاوتی که در فقه ما بین اقشار و اصناف وجود دارد، باید گفت آنچه مهم است، نقش تربیت زنان است که حساس‌تر از مردان است.

وی با تأکید بر اینکه امروز بسیاری از مشکلات از خانواده‌ها نشأت می‌گیرد، اظهار داشت: حوزه خواهران در نقش تربیت خانواده باید با حساسیت بالایی ورود کرده و اهمیت این موضوع را به خوبی درک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: امروز بانوان ما باید در حوزه‌های علمیه خواهران هم نقش تربیت کننده را ایفا کنند و هم نقش مربی خانواده را، و این اساس کار حوزه است.

وی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه‌های خواهران که فرمودند «از برکات نظام اسلامی وجود حوزه علمیه خواهران بوده است»؛ یادآور شد: بعد از انقلاب بانو امین‌های فروانی در کشور داشته‌ایم و حوزه‌های علمیه خواهران باید به آنها افتخار کند.

شعبانی بیان کرد: حوزه علمیه خواهران باید در نقش تربیت خانواده با حساسیت بالایی ورود کرده و اهمیت این موضوع را به خوبی درک کند.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت مدیر جدید، همراهی کادر مدیریتی استان است، اظهار کرد: حجت‌الاسلام فاضلیان در مدت حضور خود در حوزه علمیه خواهران، موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند و امیدواریم این مسیر با برنامه‌ریزی پرقدرت‌تری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha