نگاهی به برنامه‌های جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 3861667
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

نگاهی به برنامه‌های جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور طی روزهای 12 تا 14 آذرماه در شیراز در حال برگزاری است كه در این گزارش نگاهی به برنامه‌های آن داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور طی روزهای 12 تا 14 آذرماه در شیراز در حال برگزاری است كه میزبان این دوره از مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده است.
این دوره از جشنواره كه از سال گذشته آغاز شده بود، در رشته‌های معارفی، ادبی، هنری و پژوهشی برگزیدگان خود را معرفی كرد كه از آنان در مراسم افتتاحیه جشنواره تجلیل به عمل آمد.
مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان روز گذشته، 12 آذرماه در مسجد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور مسئولان كشوری و استانی برگزار شد.
در این مراسم از 48 برگزیده رشته‌های ادبی، هنری و پژوهشی و همچنین 27 نفر از برگزیدگان آزمون معارفی سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان تجلیل به عمل آمد كه برای مشاهده اسامی برگزیدگان این بخش می‌توانید اینجا كلیك كنید.
به‌طور كلی قریب 450 نفر از دانشگاه‌های مختلف كشور برای شركت در این جشنواره این روزها میهمان شیرازی‌ها هستند كه محل اسكان آنان هتل پارس انتخاب شده است و پذیرش آنان از روز دوشنبه، 11 آذرماه آغاز شده و حتی امروز هم همچنان پذیرش میهمانان ادامه دارد.
مسابقات بخش شفاهی این دوره از جشنواره به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از روز گذشته در حال برگزاری است. مسابقات بخش آقایان از صبح دیروز و مسابقات بخش بانوان از عصر دیروز، 12 آذرماه آغاز شده است.
مسابقات بخش آقایان در سالن‌های 22 بهمن و سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حال برگزاری است و مسابقات بخش بانوان نیز در سالن‌های هتل پارس در حال اجرا هستند.
روز گذشته و در نخستین روز جشنواره در بخش آقایان مسابقات رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و همچنین اذان برگزار شد و در بخش بانوان نیز مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ 10 و 20 جزء برگزار شد.
صبح امروز نیز در بخش آقایان مسابقات رشته‌های دعاخوانی و بخش بانوان مسابقات رشته‌های حفظ كل و دعاخوانی در حال برگزاری است و بعدازظهر امروز نیز در بخش آقایان مسابقات رشته‌های تواشیح و در بخش بانوان حفظ 5 جزء برگزار خواهد شد كه البته ممكن است در هر دو بخش مسابقات بخش فینال هم برگزار شود.
مكان آزمون بانوان طبقه B هتل پارس و مكان رشته‌های آوایی آقایان در رشته حفظ سالن 22 بهمن و در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعاخوانی و تواشیح نیز سالن‌های سینا و صدرا انتخاب شده‌اند و به‌همین منظور سرویس رفت و برگشت از محل اسكان متسابقان تا سالن برگزاری مسابقات آقایان هر نیم ساعت یك بار حركت می‌كند.
در روز 11 آذرماه برنامه گردشگری شامل زیارت حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) و بازدید از آرامگاه حافظ بود و روز گذشته نیز این برنامه شامل بازدید از آرامگاه سعدی بود و امروز هم این برنامه شامل بازدید از ارگ كریم‌خانی و مجموعه زندیه خواهد بود.
مراسم اختتامیه این جشنواره ملی بناست كه فردا ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با حضور طهران‌چی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس؛ آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر مسئولان استانی و كشوری برگزار شود.
در مراسم اختتامیه جشنواره از 48 نفر از برگزیدگان رشته شفاهی جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد و بدین ترتیب پرونده سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور بسته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha