استفاده از تعالیم غنی اسلامی در شکل‌دهی به شاکله تربیتی دانش‌آموزان
کد خبر: 3861190
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

استفاده از تعالیم غنی اسلامی در شکل‌دهی به شاکله تربیتی دانش‌آموزان

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی مناسب، هدفمند و استفاده از تعالیم غنی دین مبین اسلام در شکل‌دهی به شاکله تربیتی دانش‌آموزان مهم و مؤثر بوده و این امر مد نظر است.

استفاده از تعالیم غنی اسلامی در شکل‌دهی به شاکله تربیتی دانش‌آموزانبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدغلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، ظهر امروز، 11 آذرماه در افتتاحیه کارگاه توانمندسازی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق و نواحی استان اردبیل، با تشریح سرفصل‌های مهم اجرایی در سالتحصیلی ۹۹-۹۸، بر محوریت سند تحول بنیادین در برنامه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اولین ساحت از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول، ساحت عبادی و اعتقادی بوده و این اهمیت کار در حوزه پرورشی و فرهنگی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بعد پرورشی و تربیتی در همه ساحت‌های سند تحول پررنگ‌تر و برجسته‌تر از سایر جنبه‌ها می‌باشد، به بیان نقش الگودهی به دانش‌آموزان پرداخت و افزود: برنامه‌ریزی مناسب، هدفمند و استفاده از تعالیم غنی دین مبین اسلام در شکل‌دهی به شاکله تربیتی دانش‌آموزان مهم و موثر بوده و این امر مد نظر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: انتظار آن است شرایطی فراهم نماییم که دانش‌آموزان به نحوی تعلیم ببینند که خداباوری و خودشناسی در آن‌ها شکوفا شده و مسیر برای بروز فعالیت‌های اجتماعی صحیح در آن‌ها فراهم و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با بیان اینکه آموزش در بستر تربیت شکل می‌گیرد، تقدم تربیت بر آموزش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: از معاونین مناطق و نواحی انتظار می‌رود نهایت تلاش خود را برای تربیت نسل سالم در تراز انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

وی با بیان سختی مسیر تربیت و زمان‌بر بودن آن، تربیت انسان‌های صالح و سالم را ثمره شیرین فرآیند تربیت و مایه فخر برای جامعه اسلامی عنوان کرد.

ناصری ضمن تشکر از زحمات معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق و نواحی استان بیان کرد: موفقیت‌های استان در این حوزه قابل توجه و حاصل تلاش جمعی تمامی مناطق و نواحی بوده است.

انتهای پیام
captcha