اخبار معارفی رسانه‌ها/ ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی مبین
کد خبر: 3860653
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

اخبار معارفی رسانه‌ها/ ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی مبین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز، 9 آذرماه، اخبار متعددی مخابره کرده‌اند که «ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی مبین»، عنوان یکی از اخبار مهم آن است.

به گزارش ایکنا؛ از جمله مهم‌ترین اخباری که طی امروز شنبه، نهم آذر‌ماه، در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، می‌توان به خبر ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی مبین اشاره کرد که در رابطه با پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره و در گفت‌و‌گو با جواد نصیری، دبیر جشنواره منتشر شده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، 9 آذرماه و تا ساعت 14:30 تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که نیمی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم و نیمی دیگر نیز در دیگر حوزه‌های معارفی قرار دارند.

«روایت قاری اینستاگرامی از فعالیت‌ قرآنی در فضای مجازی/ قصدم معرفی کتاب خداست؛ نه خودنمایی»، «راهکار عبور از آزمون‌های دشوار الهی»، «صوت عبدالباسط زیباترین صدای تاریخ فن‌تلاوت/ معنویت، ویژگی تلاوت شیخ» و «شیب منفی بودجه قرآنی در سال ۱۳۹۹»، عناوین چهار خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم تا این ساعت را تشکیل می‌دهند.

یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «شیب منفی بودجه قرآنی در سال ۱۳۹۹» دارد، در رابطه با میزان بودجه قرآنی کشور در سال آینده بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «لایحه بودجه سال 1399، همین‌ روزها از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که به نظر می‌رسد در میان همهمه‌ها و مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه بخش‌های مختلف کشور، سهم حوزه فرهنگ و به ویژه بودجه قرآنی کشور دستخوش تغییراتی خواهد شد و تن نحیف بودجه قرآنی، باز هم در سایه مدیریت ناکارآمد مالی کشور ضعیف‌تر از گذشته در مسیر پیچ و خم خود گام برخواهد داشت.

علی اصغر کاراندیش، معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش مدیران استانی صندوق اعتباری هنر اشاره‌ای به وضعیت بودجه فرهنگی کشور کرده است که به نظر زنگ خطری برای حوزه فرهنگ و هنر کشور است. این صحبت‌های آقای کاراندیش در حالی بیان می‌شود که وضعیت بودجه فرهنگی دستگاه‌های مربوطه در این روزها وخیم است. بسیاری از برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره‌ها با مشکل تأمین بودجه روبه‌رو شده‌اند. کاراندیش گفته «براساس چشم‌اندازی که موجود است و برنامه‌ریزی صورت گرفته و همچنین به دلیل مشکلات دولت در فروش نفت، تحریم اقتصادی و مسائلی دیگر بودجه و اعتبار بخش فرهنگ در سال آینده 10درصد کاهش اعتبار خواهد داشت».

فارس

خبر تلاوت ترتیل صفحه 226 قرآن کریم توسط مرحوم خلیل الحصری، قاری مشهور مصری، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است. همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «پرچم گنبد نورانی حضرت عبدالعظیم(ع) تعویض می‌شود»، «برگزاری کرسی‌های نفحات القرآن ویژه ولادت امام حسن عسکری(ع)» و «ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی مبین» بر روی خروجی این صفحه قرار گرفته که دو خبر از این اخبار نیز در حوزه قرآن کریم انعکاس یافته‌اند.

یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان «ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی مبین» دارد، در رابطه با جشنواره فیلم‌های کوتاه ۱۱۴ ثانیه‌ای قرآنی با عنوان مبین منتشر شده و در بخش‌‌هایی از آن نیز آمده است: «مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم‌های کوتاه ۱۱۴ ثانیه‌ای قرآنی با عنوان مبین به پایان رسید.

جواد نصیری، دبیر جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‏‌ای مبین، در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این مطلب گفت: با توجه به یک دوره تمدید مهلت ارسال آثار که درپی درخواست و استقبال فیلم‏سازان و هنرمندان و با مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره انجام شد، روز ۳۰ آبان آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار بود و این فرصت تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: البته به دلیل اختلال و قطعی ارتباط اینترنتی نام‌نویسی و ارسال آثار تا امروز ادامه داشت و امروز سامانه مسدود و روتد داوری آثار ارسالی آغاز شد.

نصیری درخصوص افرادی که آثار خود را به صورت پستی ارسال کرده‌اند گفت: افرادی که آثار خود را از طریق پُست و به صورت لوح فشرده ارسال کرده‌اند به محض دریافت اثر در جشنواره شرکت داده خواهند شد».

مهر

تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری قرآنی با عنوان «تلاوت قاریان ایرانی و افغانستانی در سیدنی استرالیا» است که مربوط به برگزاری کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن ویژه ولادت امام حسن عسکری(ع) در نقاط مختلف جهان بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «این محافل با همت دارالقرآن نفحات‌القرآنی طی چند سال اخیر در تهران راه‌اندازی شد و طی آن قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم باحضور در مساجد و مراکز مختلف بدون چشم‌داشت تلاوت می‌کنند.

بر همین اساس هادی موحدامین ر وز شنبه ۱۹ آذرماه در محفل انس با قرآن کریم واقع در مسجد الغدیر به نشانی تهرانسر، شهرک دریا تلاوت خواهد داشت. یکشنبه ۱۰ آذرماه پس از نماز مغرب و عشا محسن امامی در مسجد امام حسن(ع) به نشانی فلکه سوم دولت‌آباد محفل انس با قرآنی را برگزار خواهد کرد.

حسین بیات دوشنبه ۱۱ آذرماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجدجامع قلهک به نشانی خیابان شریعتی تلاوت خواهد کرد. بر همین اساس کریم منصوری قاری بین المللی قرآن نیز روز چهارشنبه ۱۳ آذر پس از نماز مغرب و عشا در مسجدجامع امام صادق(ع) واقع در میدان صادقیه در محفل انس با قرآن تلاوت خواهد نمود.در موسسه امام سجاد(ع) سیدنی استرالیا نیز قاریان ایرانی و افغانستانی امروز شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء محفل انس با قرآنی داشته و تلاوت خواهند کرد».

همچنین، تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری مهر نیز که عنوان «ضبط و تولید تلاوت‌ها و برنامه‌های آموزشی بقاع متبرکه» دارد، مربوط به روز ششم آذرماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.

ایرنا

«بسیاری مشکلات با حضور طلاب و دانشجویان بسیجی حل می‌شود»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی امروز و تا این لحظه است که در رابطه با سخنان حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین همایش بسیج دانشجو و طلبه در حوزه علمیه مشکات است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد دو خبر با عناوین «گزارشی از اختتامیه پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی» و «کتاب جدید محمدعلی موحد نقد می‌شود» را بر روی خروجی خود انعکاس داده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و هر کدام در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر وی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شده، خبری با عنوان «محبوب‌ترین عمل نزد خداوند چیست؟» است که در رابطه با حدیثی از امام باقر(ع) انعکاس یافته است. این صفحه از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران اخبار هر روز خود را با خبر حدیثی از معصومین(ع) آغاز می‌کند که تنها خبر امروز این صفحه نیز در همین رابطه است.

ایبنا

«تفسیر تنزیلی و خوانش مساله‌محور کتاب خدا» و ««اسلام‌شناسی» به‌روایت خسروپناه منتشر شد»، عناوین دو خبری هستند که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده‌اند.

«تفسیر تنزیلی و خوانش مساله‌محور کتاب خدا»، عنوان خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در رابطه با تفسیر تنزیلی قرآن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، از متفکران و مفسران عصر جدید بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «قرآن در ۲۳ سال و در موقعیت‌های مختلف نازل شد. به عنوان مثال در زمان جنگ که مردم منتظر رهنمود باری تعالی بودند، آیاتی نازل می‌شد. به طور کل برای رهایی از هرکدام از مشکلات اجتماعی جامعه عصر پیامبر، آیات نازل شده از طرف خداوند راهگشا بود. نزول قرآن به این طریق یک کار تربیتی است و به ما می‌آموزد که در عرصه اجتماعی باید با قرآن تعامل کرد».

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز طی امروز و تا این ساعت دو خبر با عناوین «مبارزه مناجات‌خوان «دعای سحر» با بیماری/زمان ترخیص «موسوی قهار» مشخص نیست» و «مراسم تعویض پرچم گنبد «حضرت عبدالعظیم (ع)» برگزار می‌شود» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.

یکی از اخبار امروز این صفحه در رابطه با بیماری و روند درمان سیدقاسم موسوی قهار، مناجات‌خوان و قاری پیشکسوت قرآن کریم منتشر شده که در گفت‌و‌گو همسر وی منتشر شده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «پروین رهبری مقدم همسر «سیدقاسم موسوی قهار» مناجات‌خوان و قاری پیشکسوت قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین وضعیت جسمانی همسرش گفت: همسرم طی روز‌های گذشته نسبت به نخستین روز از بستری شدنش تغییر و بهبود چندانی نداشته و هم‌اکنون نیز در بیمارستان بستری است.

وی دلیل بستری شدن موسوی قهار را اینگونه تشریح کرد: مشکل اصلی همسرم وجود غده سرطانی در ناحیه گلو است، وی به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و هم‌اکنون مداوای وی ادامه دارد.

رهبری مقدم در همین راستا ادامه داد: متاسفانه همسرم روز گذشته وضعیت چندان خوبی را پشت سر نگذاشت، پیش از این قادر به خوردن غذا بود، اما از دیروز تا به حال به دلیل بی اشتهایی هیچ تغذیه‌ای نداشته است».

کیهان

روزنامه کیهان نیز در صفحه معارف شماره امروز خود اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «اقدامات تخریبی نفوذی‌ها» به قلم خلیل منصوری کرده که در رابطه با ویژگی‌های جریان نفوذ از دیدگاه قرآن منتشر شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «جریان نفوذ و نفاق، ساختار شکنی می‌کند؛ زیرا اینان ساختارهای نظام اسلامی و نظام اجتماعی یا نظام اقتصادی یا نظام فرهنگی یا نظام‌های دیگر اسلام را به عنوان یک ساختار کامل و عقلی و مقبول نمی‌پذیرند و در اندیشه جایگزین سازی با ساختارهای دیگر هستند. بنابراین، اگر مثلا در ساختار نظام سیاسی، نظام الهی را نمی‌پذیرند، دنبال نظام طاغوتی می‌روند و به جای قوانین اسلام دنبال شرایع انسان می‌روند که با عقل ناقص خودشان وضع می‌کنند. در حوزه اقتصادی نیز ساختار اقتصادی اسلام را قبول ندارند و دنبال مثلا نظام سرمایه‌داری و اقتصاد بازار یا اقتصاد سوسیالیستی یا کمونیستی هستند. در ساختار فرهنگی نیز بنیادهای آن را قبول ندارند چنانکه قائل به ساختارهای اجتماعی نیستند و اصول و قواعد خانواده در اسلام را نمی‌پذیرند و به تقابل با آن می‌پردازند. این تقابل در حوزه خانواده شامل نحوه خواستگاری و روابط دختر و پسر تا حقوق زن و مرد و حتی ارث خود‌نمایی می‌کند و تلاش می‌کنند تا ساختارهای نظام‌های اسلامی در این حوزه را به چالش بکشند. ایجاد شبهات در کارایی ساختارهای نظام‌های گوناگون اسلامی از مهم‌ترین روش‌هایی است که جریان نفوذ و نفاق آن را دنبال می‌کند.(قیامت، آیات ۱ تا ۷؛ آل عمران، آیه ۷؛ توبه ۶۷؛ احزاب، آیات ۶۰ و ۶۱).

انتهای پیام
captcha