پاسخگویی و تکریم مردم؛ اولویت اوقاف تهران در دوره جدید
کد خبر: 3859728
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
عبداللهی در بازدید از ایکنا اعلام کرد:

پاسخگویی و تکریم مردم؛ اولویت اوقاف تهران در دوره جدید

گروه جامعه ــ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در بازدید از خبرگزاری قرآن با بیان اینکه در سال «رونق تولید» برای بهره‌وری حداکثری اقتصادی در موقوفات برنامه داریم، اظهار کرد: پاسخگویی و تکریم مردم اولویت ماست و ادارات استان تهران مکلف‌ هستند با ملاقات‌های مردمی خود پذیرای نظرات و سؤالات مردم باشند و مشکلات آن‌ها را در اسرع وقت حل کنند.

پاسخگویی و تکریم مردم؛ اولویت اوقاف تهران در دوره جدیدبه گزارش ایکنا؛ مجتبی عبداللهی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و هیئت همراه، سه‌شنبه پنجم آذرماه، از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و بخش‌های مختلف خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: یکی از برنامه‌های ما، موضوع فرهنگ‌سازی وقف است. تلاش می‌کنیم اثرات و ماندگاری وقف را به مردم بشناسانیم. وقف چشمه همیشه جوشان ماندگاری است که ثروت خصوصی را تبدیل به ثروت عمومی می‌کند و می‌تواند پشتوانه جامعه اسلامی ایران باشد. اگر شخصی دارایی‌های خود را وقف کند می‌تواند تا ابد ماندگار شود و جامعه اسلامی را تا ابد از خیر خود بهره‌مند سازد.

عبداللهی ادامه داد: برنامه دیگر ما احیای موقوفات و بهره‌وری اقتصادی است. شعار امسال، «رونق تولید» است. لذا تلاش می‌کنیم که موقوفات را به حداکثر بهره‌وری و رونق برسانیم. موقوفات زیادی داریم که باید احیا و بر آن‌ها ارزش افزوده ایجاد شود تا نیت واقف به طور کامل اجرا شود. واقفان معمولاً نیت می‌کنند که اگر از موقوفه ما درآمدی حاصل شد، از آن برای نیت مشخصی مثل کمک به ایتام استفاده شود. طبیعی است هر چقدر بهره‌وری اقتصادی از موقوفات بیشتر شود، نیت واقف بیشتر اجرا می‌شود؛ مثلاً کمک بیشتری به ایتام انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آماری از رقبات موجود در استان تهران گفت: در حال حاضر حدود 125 رقبه در استان وجود دارد، همانطور که می‌دانید هر موقوفه معمولاً یک تا 15 رقبه دارد، مثلاً مغازه‌ای یا ملکی همراه خود دارد که سود حاصل از آن باید در راستای نیت موقوفه خرج شود. این تعداد رقبات در استان تهران قابل توجه است و باید به حداکثر بهره‌وری اقتصادی ممکن برسند.

پاسخگویی و تکریم مردم؛ اولویت اوقاف تهران در دوره جدید

عبداللهی در پاسخ به این سؤال که امسال چه خبر خوبی از مجموعه اوقاف تهران برای مردم دارید که می‌تواند آن‌ها را دلگرم کند؟ اظهار کرد: از اول امسال که توفیق پیدا کردم در اداره اوقاف استان تهران خدمتگزار باشم، تلاش کرده‌ام در اسرع وقت پاسخ مردم را بدهم و مسائل و مشکلات وقفی آن‌ها را رسیدگی کنم. خدمتگزاری و تکریم مردم در موضوعات وقفی را سرلوحه قرار داده‌ایم. ادارات استان تهران مکلف هستند با ملاقات‌های مردمی خود پذیرای نظرات و سؤالات مردم باشند و مشکلات آن‌ها را در اسرع وقت رفع کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره پرونده خبری ویژه ایکنا در دهه وقف سال جاری با عنوان «کنکاش ناکارآمدی در وادی وقف»، گفت: برای اینکه روز به روز شاهد وقفیات جدید باشیم و مردم شفافیت را نسبت به وقف احساس کنند، باید فعالیت‌های رسانه‌ای را چه در سطح استان و چه در سطح کشور تقویت کنیم و خبرگزاری ایکنا ظرفیت مهمی برای این جریان‌سازی است.

عبداللهی در این بازدید که از سوی عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا همراهی می‌شد، ضمن تأکید بر ظرفیت‌های رسانه قرآن در تقویت سنت وقف از عزم مجموعه اوقاف تهران برای حمایت از جلسات، محافل و پیشکسوتان قرآنی خبر داد.

پاسخگویی و تکریم مردم؛ اولویت اوقاف تهران در دوره جدید

یادآور می‌شود خبرگزاری ایکنا بنا بر رسالت قرآنی خود در پوشش اخبار محافل قرآنی، زمان و مکان جلسات قرآن کریم را گرد آورده است و با راه‌اندازی طرح «تحیت» به تکریم پیشکسوتان قرآنی نیز می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha