شاعران انقلابی بر سکوی ایمان و بصیرت استوار هستند
کد خبر: 3859374
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

شاعران انقلابی بر سکوی ایمان و بصیرت استوار هستند

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شاعران انقلابی بر دو سکوی ایمان و بصیرت استوار هستند و هر شاعر و یا انسان انقلابی که بخواهد، فرهنگ عاشورا و مهدویت را ترویج دهد باید از ایمان و بصیرت توامان استفاده کند.

عبه گزارش ایکنا از یزد، سردار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، شب گذشته، 3 آذرماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر «در امتداد فجر» به میزبانی استان یزد ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج امروز به درخت تنومند ریشه‌دار با شاخ و برگ‌هایی به گستره جهان اسلام قدرتمند شده است.

وی ادامه داد: امروز پس از چهل سال مقاومت خود را برای هجوم همه جانبه استکبار در عرصه‌های مختلف آماده می‌کنیم و شما شاعران، نه به عنوان سرباز بلکه به عنوان فرماندهان و افسران میدان جنگ نرم پس از دوره جنگ سخت، دوره جدیدی را در کشور و منطقه و جهان رقم می‌زنید.

سردار شکارچی افزود: شاعران علاوه بر اینکه مسئولیت استمرار فرهنگ عاشورا را پذیرفتند و به تکلیف خود به نحو احسن پرداختند، پس از 1400 سال از تحریف فرهنگ عاشورا جلوگیری و این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کرده و امروز در بهترین دوره اسلام پس از 1400 سال به سر می‌بریم.

وی ادامه داد: دوره‌ای که پرچم ولایت و مهدویت بر قله‌های ستم برافراشته شده و هزاران کیلومتر ورای کشور اسلامی ایران، سربازان و رزمندگان ولایتمدار در حال مبارزه هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شما شاعران انقلابی و ولایتمدار دو نقش اساسی دارید گفت: شاعران انقلابی بر دو سکوی ایمان و بصیرت استوار هستند و هر شاعر و یا هر انسان انقلابی که بخواهد، فرهنگ عاشورا و مهدویت را ترویج دهد باید از ایمان و بصیرت توامان استفاده کند.

وی ادامه داد: ایمان از دل شما شعرای بسیجی سرچشمه می‌گیرد و شما را بر ادراک عمومی غلبه می‌دهد و بصیرت سه کلید واژه مهم را در یک شاعر انقلابی احیا و تقویت می‌کند اینکه چگونه حرکت کند، معیارها را چگونه تشخیص دهد و مسیر را به سمت هدف مشخص شده چگونه طی کند.

سردار شکارچی گفت: در این چهار دهه افرادی با بصیرت بودند و معیارها را تشخیص و راه را هم تشخیص می‌دادند ولی ایمان از دل آنها نمی‌جوشید؛ لذا راه را به انحراف رفتند.

سرهنگ رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج و خیرمقدم مواردی را بیان کرد. در پایان این مراسم که با حضور 70 شاعر بسیجی از سراسر کشور برگزار شد، از 32 نفر برگزیده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha