شاعران عشق به خدا را در اشعار خود ترسیم کنند
کد خبر: 3859015
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

شاعران عشق به خدا را در اشعار خود ترسیم کنند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شاعران به گونه‌ای در اشعار خود امید به آینده را در دل مردم زنده و عشق به خدا و رسیدن به کمال الهی را در اشعار خود ترسیم کنند.

شاعران عشق به خدا را در اشعار خود ترسیم کنندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 2 آذرماه در دیدار شاعران بسیجی کشور با وی که در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی شعر در امتداد فجر به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد:  شاعران باید به گونه‌ای تلاش کنند که در اشعار خود امید به آینده را در دل مردم زنده کرده و عشق به خدا و رسیدن به کمال الهی را در شعرهایشان ترسیم کنند.

آیت‌الله ناصری افزود: توکل به خداوند متعال و امید به آینده یکی از مواردی است که شاعران باید همواره مد نظر داشته و در همه سروده‌های خود به آن اشاره کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر باید قدم‌ها را محکم برداشته و همچون امام خمینی (ره) که عشق به خدا و عشق به مردم را همواره در وجودش داشت، ما نیز در همین مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه یزد افزود: همین عشق به مردم و خدا باعث شد تا امام خمینی (ره) شجره طیبه بسیج را پایه گذاری کنند و بسیج به معنای واقعی مدرسه عشق شد .

آیت‌الله ناصری ادامه داد: عشق به مردم بسیج را به وجود آورد و خود مردم را حاکم بر جامعه کرد و باید به تمام معنا این خصلت‌های خدایی گسترش یابد لذا نقش شاعران در این زمینه موثر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بیان کرد: نهضت امام خمینی (ره) ابعاد گوناگونی دارد که یکی از بعدهای عرفانی آن عشق به خدا بود و اینکه هر چیزی را در خدا می‌دید و به خداوند متعال توکل می‌کرد و غیر از خدا نمی‌دید لذا باید برای رسیدن به کمال الهی و سعادتمندی از همین مسیر حرکت کنیم.

یادآور می‌شود اختتامیه جشنواره ملی «در امتداد فجر» از ساعت 18 روز یکشنبه، 3 آذرماه به میزبانی استان یزد در محل سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای برگزار و از برگزیدگان جشنواره و همچنین خانواده‌های شهدای شاعر بویژه خانواده شهید ارسلان از استان یزد تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha