5 پیشنهاد سازمان ملل برای تحقق صلح در یمن
کد خبر: 3858783
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

5 پیشنهاد سازمان ملل برای تحقق صلح در یمن

گروه بین‌الملل ــ «اورسولا مولر»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، 5 پیشنهادی برای تحقق صلح در یمن به شورای امنیت ارائه داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، اورسولا مولر، دیروز، اول آذرماه، در جلسه شورای امنیت که برای بررسی آخرین تحولات و اوضاع یمن برگزار شد، 5 پیشنهاد ارائه داد.

براساس این گزارش، «لزوم احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حفاظت از جان غیرنظامیان»، «دسترسی بدون مانع مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه»، «تأمین مالی طرح ویژه بشردوستانه سازمان ملل»، «حمایت از اقتصاد یمن» و «همچنین تحقق پیشرفت به سمت یک راه‌‌حل‌ سیاسی»، 5 پیشنهاد به‌عنوان گام‌های اصلی تحقق صلح در یمن بود که از سوی اورسولا مولر، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تقدیم شورای امنیت شد.

مولر در این باره گفت: تحقق این پنج گام مهم، راه صلح را برای همه یمنی‌ها هموار می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، 260 سازمان بشردوستانه با سازمان ملل در یمن همکاری می‌کنند و هم‌اکنون بزرگترین عملیات بشردوستانه جهان با وجود شرایط وخیم حاکم بر یمن، در این کشور در جریان است. 

مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل نیز در این باره گفت: یمن برای ایجاد صلح، به فرماندهی فعالی نیاز دارد تا بتواند تمامی طرف‌ها را در فرآیند سیاسی مشارکت دهد.

انتهای پیام
captcha