فتنه‌ها جامعه اسلامی را بیدارتر می‌کند
کد خبر: 3858418
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

فتنه‌ها جامعه اسلامی را بیدارتر می‌کند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ما فتنه‌گر نیستیم اما از فتنه هم نمی‌ترسیم و فتنه‌ها برای جوهره عامه مردم که اسلام، انقلاب و پیروزی را می‌خواهند، بصیرت ایجاد می‌کند.

فتنه‌ها بصیرت جامعه اسلامی را بیدارتر می‌کندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۹ آبان در نشست تخصصی ناجا در جامعه اسلامی براساس منظومه فکری مقام معظم رهبری اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی شهربانی‌های سابق که مجری برنامه‌های رضاخانی بودند، امروز به نیروی انتظامی امین و مقتدر جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وی با اشاره به نقش مردم و دولت در گام دوم انقلاب، افزود: در گام دوم انقلاب باید به آرمان‌های خود نزدیک شویم و حرکت دولت، جامعه و تمدن اسلامی باید به سوی این امر باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به مسئله ارتباط مردم و دولت، تصریح کرد: این دو حوزه هریک در دیگری تاثیرگذارند و همچنین مردم در سرنوشت خود نیز مؤثرند.

عبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نتیجه انگیزه مردم بود، افزود: هر ملت، هر حکومتی که دارند شایسته همان حکومت هستند.

وی با بیان اینکه ملت‌های غالب و مغلوب هردو خود سرنوشت خود را رقم زدند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، استعمار نو و کهنه را که بر مردم و جامعه مسلط بودند را از بین برد و اختیارات را از بیگانه‌ها گرفت و به دست مردم داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش غیرقابل انکار دولت‌مردان در جامعه، تصریح کرد: مردم نقش اولیه را دارند اما بعد همه مسائل را به دست دولت‌ها می‌سپارند.

عبادی با بیان اینکه محصول چنین جامعه‌ای تمدنی نجات‌بخش است، افزود: دشمن در هر کمین‌گاهی از قبل برنامه‌ریزی کرده و ضربه می‌زند اما مردم در این فضا با بصیرت مسائل را درک می‌کنند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اقدام اول در گام دوم انقلاب این است که مردم بر وظیفه خود حساس شوند و افرادی را براساس معیارهای درست انتخاب کنند و دولتی که براساس این معیارها انتخاب شد می‌تواند در تربیت جامعه خود مؤثر واقع شود.

عبادی با اشاره به خدمات و ارزش‌هایی که در نیروی انتظامی وجود دارد، یادآور شد: مردم و مسئولان در این شرایط آسیب دشمن را به حداقل رسانده و باعث رسوایی دشمنان شدند.

وی بیان کرد: ما فتنه‌گر نیستیم اما از فتنه هم نمی‌ترسیم و فتنه‌ها برای جوهره عامه مردم که اسلام، انقلاب و پیروزی را می‌خواهند، بصیرت ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha