نشست رئیس سازمان اوقاف با اصحاب رسانه برگزار شد
کد خبر: 3854328
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
همزمان با دهه وقف؛

نشست رئیس سازمان اوقاف با اصحاب رسانه برگزار شد

گروه جامعه ــ حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در نشست با اصحاب رسانه ضمن بیان جدیدترین سیاست‌های سازمان اوقاف از راه‌اندازی قریب‌الوقوع صندوق قرض‌الحسنه وقف خبر داد.

نشست صمیمی رئیس سازمان اوقاف با اصحاب رسانه برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، یکشنبه 12 آبان‌ماه، در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند چالش‌های پیش روی جامعه را پیش‌بینی کنند، همه مسئولان باید از نقد سازنده استقبال کنند تا شرایط کشور بهبود یابد، البته اینکه بعضی در نقد فقط دنبال تخریب باشند خلاف قواعد انسانی و اخلاقی است، غرض اصلی نقد باید بهینه‌سازی وضع موجود باشد. امروز با گسترش فناوری اطلاعات، رسانه به قدرت بی‌بدیل و همه‌گیر تبدیل شده است.

وی افزود: باید از این ظرفیت برای اهداف بلند اسلامی و انسانی استفاده کنیم و حرکت پرشتاب علمی را که جمهوری اسلامی در پیش گرفته، در دنیا به خوبی منعکس کنیم. خبرنگاران، لشکر فناورانه هستند که می‌توانند قدرت نرم جمهوری اسلامی را افزایش دهند. تمام هژمونی غرب متکی به سیاست‌های خبری و تولید محتوایی است که فعالیت‌های آن‌ها را منعکس می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی یادآوری کرد: خبرنگاران کشورمان در سال‌های گذشته در زمینه پوشش رویدادهای معنوی همچون پیاده‌روی اربعین مجاهدت‌های زیادی کرده‌اند که باید قدردان آن‌ها باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اجرای دقیق نیات واقفان تأکید داریم، گاهی برخی از واقفان تأکید کردند که وقف آن‌ها در یک مکان و مسیر خاص باشد. باید وقف‌نامه را بشناسیم و براساس آن عمل کنیم. بر همین اساس افرادی که در این عرصه فعالیت دارند باید وقف‌نامه‌ها را بخوانند. مثلاً ما در سازمان اوقاف وقف‌نامه‌ای به نام البرز داریم که این واقف تأکید کرده است فقط از مال خود و بدون هیچ چیزی در عرصه مسائل فناوری بهره ببریم.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم با فروش املاک وقفی مسئله وقف حل نمی‌شود، لذا تملک اعیان را متوقف کردم. اصل وقف باید بماند و از این پس به افزایش بهره‌وری رقبات بدون فروش آن‌ها بپردازیم. معاونت بهره‌وری سازمان اوقاف با اتخاذ جدیدترین روش‌های اقتصادی در تلاش است تا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را برای بهره‌ور کردن زمین‌های وقفی به کار گیرد. در کنار این مهم، به حسابرسی نیز توجه داریم و این اقدام را درون مجموعه اوقاف با جدیت دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: در سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکزی به نام «امور خیریه» ایجاد کردیم و درصدد هستیم که بتوانیم از این طریق به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم. رسیدگی به موقوفات آموزشی و موقوفات سلامت از دیگر کارویژه‌های این مرکز است.

وی اظهار کرد: در اولین اقدام برای ۳۵۰ نفر از زندانیان غیرعمدی که نیاز مالی ناچیز داشتند اقدام کردیم و آن‌ها را به کانون خانواده بازگرداندیم. همین امر می‌تواند اقدامی مبارکی در جهت کاهش آسیب‌ها باشد. همچنین درصدد رسیدگی به خانه‌های ایتام هستیم که بخش زیادی از آن‌ها نیاز به تجهیز دارند. از سوی دیگر صدور مجوز صندوق‌ قرض‌الحسنه وقف را دنبال می‌کنیم که کارمزد و سود ندارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بر توجه این مجموعه به مسائل دانش‌بنیان تأکید کرد و یادآور شد: یکی از اهداف مهم برپایی نمایشگاه میراث وقف در دهه وقف، طرح باب مسائل دانش‌بنیان در موضوعات وقفی بود.

انتهای پیام
captcha