سوخت زیستی از سوی پارک علم‌وفناوری آذربایجان‌غربی تولید شد
کد خبر: 3852369
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
برای اولین بار در کشور؛

سوخت زیستی از سوی پارک علم‌وفناوری آذربایجان‌غربی تولید شد

گروه اجماعی ــ سرپرست پارک علم‌وفناوری آذربایجان‌غربی، گفت: سوخت زیستی برای اولین‌بار در از ضایعات روغنی در کشور ما توسط پارک علم‌وفناوری استان تولید شده که تاکنون حمایتی از این سوخت‌ها نشده است‌.

تولید سوخت زیستی برای اولین بار در کشور توسط پارک علم وفناوری استان آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی محمد نیکبخت، سرپرست پارک علم وفناوری آذربایجان‌غربی، دیروز، 2 آبان، در چهارمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه تولید سوخت زیستی برای اولین بار در کشور توسط پارک علم وفناوری استان صورت گرفته، اظهار کرد: : پارک علم و فناوری استان پایلوت تولید سوختهای زیستی از ضایعات روغنها در کشور بوده که تاکنون حمایتی از این سوخت‌ها نشده است‌.

وی افزود: در حال حاضر سوخت‌های  زیستی تولید شده از ضایعات روغنی در پارک علم و فناوری استان به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شود بنابراین از این پتانسیل  ظرفیت‌ها باید استفاده مفید کرد.

نیکبخت گفت: پارک علم وفناوری استان آذربایجان‌غربی نیز همانند تمام پارک‌‌ها با بهره‌گیری از بنگاه‌های کوچک و متوسط کارهای شاخصی را در حوزه پسماند انجام می‌دهد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بیان کرد: بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و تفکیک زباله‌ها از جمله کارهای شاخص صورت گرفته توسط پارک‌ها است.

این مقام مسئول تأکید کرد: با حمایت دولت و بخش خصوصی و با استفاده از فناوری‌های نوین و به‌روز از پسماند، تولید ارزش افزوده داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ در ادامه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف حل چالش‌ و مشکلات مدیریت پسماند شهری منعقد شد.

انتهای پیام
captcha