مدیریت پسماند؛ گامی مهم برای درآمد پایدار شهری
کد خبر: 3852242
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

مدیریت پسماند؛ گامی مهم برای درآمد پایدار شهری

گروه اجتماعی ــ مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: مقوله مدیریت پسماند یک مقوله فراسازمانی بوده که فقط شهرداری‌های در این حوزه نقش ندارند و باید همه دستگاه‌های اجرایی به این حوزه ورود کنند و به پسماند به عنوان یک درآمد پایدار نگاه کنند.

مدیریت پسماند؛ گامی مهم برای درآمد پایدار شهری

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیف‌الله مطلبی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی،امروز، ۲ آبان، در چهارمین نشست رؤسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که در ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته به مسئله پسماند به عنوان مقوله درآمدزا نگاه می‌شود، اظهار کرد: مقوله مدیریت پسماند یک مقوله فراسازمانی بوده که فقط شهرداری‌های در این حوزه نقش ندارند و باید همه دستگاه‌های اجرایی به این حوزه ورود کنند و به پسماند به عنوان یک درآمد پایدار نگاه کنند.
وی افزود: در خصوص مدیریت پسماند کارهایی انجام شده و باید گفت که در حوزه پسماند از مرحله بحران گذر شده است.
مطلبی با بیان اینکه در این راستا به شهرداری شهر‌های کوچک نیز باید توجه ویژه داشت، بیان کرد: متاسفانه در کشور ما به از ظرفیت پسماندها بعنوان طلای کثیف استفاده نشده و باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌های کشور با مشکلات مالی مواجه هستند با مدیریت پسماندها می توان یک منبع درآمد پایدار را ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha