زائران پیاده دیار سربداران در مسیر آفتاب
کد خبر: 3851896
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

زائران پیاده دیار سربداران در مسیر آفتاب

گروه شهرستان‌ها ــ این روزها مسیر پیاده‌روی به سمت مشهدالرضا(ع) از سمت شهرستان‌های مختلف مملو از جمعیتی است که با پای دل در این راه قدم برمی‌دارند، زائرانی که جسمشان را فدای رسیدن به معشوق خود که همان ائمه اطهار(ع) و در نهایت معبود یکتاست، کرده‌اند.

زائران پیاده دیار سربداران در مسیر حریم آفتابانسان وقتی با عقل حسابگر خودش فکر می‌کند که چرا زائران پیاده علی بن موسی الرضا(ع) در این مسیر سخت و پرخطر قدم گذاشته‌اند، به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ چرا که در این سرمای هوا، زیر باران و با پای تاول‌زده و زخمی، سفر کردن آن هم سفری 8 روزه و یا بیشتر با پای پیاده در دنیایی که در کمتر از ساعتی با سریع‌ترین خودروها امکان سفر وجود دارد، از نظر برخی، دیوانگی است اما وقتی پای دل‌های عاشق می‌نشینیم، به دنیای زیبایی می‌رسیم که درک آن برای همه وجود ندارد.

خیرالنسا فریمانه‌ای که 60 سال سن دارد و دو روز است سفر خودش را با پای ییاده از روستای فریمانه شهرستان جغتای آغاز کرده، با رسیدن به شهر سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه با عشق به امام رضا(ع) در این مسیر قدم برداشته‌ام، می‌گوید: پایم تاول‌زده و خسته هستم اما زیارت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) خستگی راه نمی‌شناسد.

وی ادامه می‌دهد: برای رسیدن به مشهد 300 کیلومتر با پای پیاده و به مدت تقریباً هفت روز در سفر هستیم، برای سومین بار است که با پای پیاده در این راه قدم برداشته‌ام و هرچه حاجت داشته‌ام به برکت ائمه اطهار(ع) از خدا گرفته‌ام.

فریمانه‌ای عنوان می‌کند: سال نخستی که خدمت امام رضا(ع) رسیدم، قول دادم تا زمانی که جان در بدن دارم در این راه و در راه اسلام قدم بردارم.

بتول فریمانه‌ای که تازه از سفر اربعین از کربلا بازگشته و در این کاروان پیاده حضور دارد، اظهار می‌کند: همه سر و جانم و همچنین همه خانواده‌ام را فدای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‌کنم.

وی اضافه می‌کند: در گذشته پادرد، کمردرد و درد قلب داشتم اما در این راه به برکت ائمه اطهار(ع) شفا گرفته‌ام و برای سومین بار است که قدم در این راه عاشقانه گذاشتم و دعا می‌کنم تا دشمنان اسلام نابود شوند و آقا حضرت مهدی(عج) هر چه زودتر ظهور کنند.

در کنار آن‌ها حسن واعظی‌نژاد که مسئولیت امنیت این کاروان پیاده را بر عهده دارد، با بیان اینکه سال سومی است که برای پیاده‌روی به سمت مشهدالرضا(ع) آمده، در گفت‌وگو با ایکنا بیان می‌کند: مردم در غدیر سکوت کردند که عاشورا اتفاق افتاد. پیاده‌روی به سمت مشهدالرضا(ع) همان ادامه راه اربعین است و خیلی‌ها در مدت سفر اربعین از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

در کنار بزرگان، دانش‌آموزانی و نوجوانانی را مشاهده می‌کنم که با شور و حرارت بیشتری پرچم سیاه «یا اباعبدالله(ع)» را بر دوش گرفته و جلوتر از پیرزنان و پیرمردان در حال حرکت هستند.

سیدرضا فریمانه‌ای، 14 ساله و دانش‌آموز کلاس نهم در رابطه با سفرش به مشهدالرضا(ع) و با پای پیاده اظهار می‌کند: با چند نفر از دوستان و همکلاسی‌ها از مدیر مدرسه اجازه گرفتیم و در این راه عاشقانه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) که پر از خیر و برکت است، قدم گذاشتیم.

حرکت بیش از 16 هزار زائر پیاده از دیار سربداران 

در همین رابطه حجت‌الاسلام سیدجواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: تاکنون ۵۵ کاروان برای سفر پیاده در دهه پایانی صفر به مشهد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ کاروان مربوط به سبزوار، ۱۷ کاروان از ششتمد و ۱۴ کاروان پیاده از شهرستان خوشاب هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱ هزار و ۱۷۷ نفر ثبت نام شده‌اند، افزود: مطابق آمار ثبت شده نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی هستیم و از این تعداد قریب به 7000 نفر بانو و بقیه این تعداد را آقایان تشکیل می‌دهند.

همچنین حجت‌الاسلام هادی سلطانی‌کیا، مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان خوشاب با بیان اینکه در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون به بیش از 5000 نفر از زائران پیاده شهرستان‌های جوین و جغتای در این شهرستان خدمت‌رسانی شده‌، گفت: تاکنون 24 کاروان پیاده از شهرستان جوین و جغتای از مسیر سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب به سمت مشهدالرضا(ع) عبور کرده‌اند و جمعیت این کاروان‌ها بیش از 5000 نفر بوده که در مساجد، حسینیه‌ها و منازل خیران و خادمان ثامن‌الحجج(ع) در سلطان‌آباد اسکان یافته‌اند.

انتهای پیام
captcha