تأکیدات رهبر انقلاب در مقابله با خام‌فروشی باید راهبرد مسئولان باشد
کد خبر: 3847358
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
ابوالفضل ابوترابی:

تأکیدات رهبر انقلاب در مقابله با خام‌فروشی باید راهبرد مسئولان باشد

گروه اقتصاد ــ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که نباید به خام‌فروشی دل بست و این موضوع باید به یک راهبرد و چشم‌انداز تبدیل شود.

ابوالفضل ابوترابی، کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده نجف‌آباد در مجلس دهم در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تصمیم دولت برای تصویب افزایش تعرفه 25 درصدی برای صادرات مواد خام معدنی از اول مهرماه گفت: اگر در توان و ظرفیت کشور است که بتوان از مواد خام معدنی برای فرآوری و تولید کالا استفاده کنیم نباید به‌صورت بی‌رویه روی به خام‌فروشی این سرمایه ملی بیاوریم. رهبر معظم انقلاب هم بارها تأکید کرد‌ه‌اند که نباید به خام‌فروشی دل بست و این موضوع باید به یک راهبرد و چشم‌انداز تبدیل شود.

وی افزود: تفکری در وزارت صمت وجود دارد که معتقد است که باید از خام‌فروشی جلوگیری شود که من این تصمیم را به‌جا و منطقی می‌دانم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: مدت‌ها بود که در حوزه انتخابیه بنده، کوپ سنگ‌های تزئینی ساختمان به چین صادر می‌شد، اما پس از تغییر رویکرد وزارت صمت در خام‌فروشی تا حدی کارخانه‌های سنگ‌بری تقویت شدند و محصولات تولیدشده توان رقابت با محصولات دیگر کشورها را پیدا کردند، هرچند که اعتقاد دارم باید کیفیت محصولات با توجه به استاندارهای جهانی نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

وی در پایان بیان کرد: جلوگیری از خام‌فروشی، یک راه موثر برای ایجاد اشتغال در کشور است و این موضوع در منطقه ما که 650 سنگ‌بری فعال دارد کاملاً قابل لمس است. به‌نظر من، با تصمیمات اخیر، وضع بهتر شده و مطمئناً این مسیر یک راه درست و عقلانی است.

 

 

انتهای پیام
captcha