خانواده باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشد
کد خبر: 3845849
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

خانواده باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشد

گروه اجتماعی ــ مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با تأکید بر اینکه خانواده باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشد، گفت: بسیاری از آسیب‌ها در درون خانواده شکل‌ می‌گیرد.

فاطمه گرکانی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید هدفمند و دلسوزانه برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند، اظهار کرد: اهمیت هدایت و تربیت تا حدی است که در حدیثی از پیامبر(ص) و امام علی(ع) می‌خوانیم «اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برایت بهتر است از آنچه خورشید به آن تابیده است».
وی افزود: از منظر آموزشی می‌بینیم که بالاترین سرمایه افراد تربیت است و این امر جایگاه و نقش مؤثری در جامعه دارد.
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: آگاه‌سازی در این خصوص باید از خانه و مدرسه شروع شود و باید دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در این راستا هدفمند و دلسوزانه برنامه‌ریزی کنند.
گرکانی تصریح کرد: باید بدانیم نداشتن برنامه مشخص در راستای پیشگیری آسیب‌ها موجب خواهد شد تا دستاورد خاصی در زمینه مقابله با معضلات در جامعه نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه خانواده باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس شوند، افزود: مراقبت باید در خانواده شکل بگیرد چراکه بسیاری از آسیب‌ها در درون خانواده شکل می‌گیرد.
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه عنوان کرد: خانواده باید نگاه آینده‌نگر نسبت به پیشگیری از آسیب‌ها داشته باشد و امروز بسیاری از معضلات ریشه در کم‌کاری خانواده دارد.
گرکانی تصریح کرد: کم‌کاری خانواده در راستای پیشگیری از آسیب‌ها نتایجی در بردارد که نمونه‌های آن در جامعه دیده می‌شود.
انتهای پیام

captcha