تأکید خبرگان رهبری بر مقاومت به عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات
کد خبر: 3845017
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در نشست خبری گفت:

تأکید خبرگان رهبری بر مقاومت به عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات

گروه سیاسی ــ سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری هفتمین اجلاسیه دوره پنجم گفت: برداشت کل خبرگان این است که مقاومت تنها راه برون‌رفت از مشکلات است و از مذاکرات آبی گرم نمی‌شود؛ امریکا بدعهدی خود را نشان داده و سه کشور اروپایی هم ظالمانه ایران را متهم به اتهامات ناچسب کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز 3 مهرماه در نشست خبری درباره این اجلاس دو روزه گفت: بیانیه پایانی در حقیقت نظرات اعضای خبرگان رهبری است. ابتدا محورها با نظر خود اعضا مشخص و به رأی گذاشته و سپس تدوین شد.

وی افزود: در این اجلاس، اظهارات رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان اطلاعات سپاه در مورد نفوذ، جذاب و ارزشمند بود. حجت‌الاسلام رئیسی بر اعتماد و اعتمادسازی تأکید کرد که باید اعتماد آسیب‌دیده را جبران کرد و اینکه مدام از مفاسد گفته شود و مردم اقدامی نبینند، به روند اعتمادسازی آسیب می‌زند.

خاتمی اظهار کرد: مردم در کنار مشکلاتی که دارند، اگر ببینند اراده نظام در مبارزه با فساد و مفسدان جدی است، امیدوار می‌شوند و آن چنان که آمارها هم می‌گویند، مردم امیدواری ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: درباره نفوذ هم آقای طائب سخنان خوبی بیان کرد و تصویری که ارائه کرد، این بود که دنیای استکبار با تمام امکانات به جنگ با نظام آمده است.

خاتمی افزود: ایشان در مورد نفوذ بیان کرد که از سال ۱۳۵۴، برخی احزاب منحرف گفته بودند که انقلاب پیروز می‌شود و باید از همین الان نیروهای خود را چینش کنیم و بعد از انقلاب هم نهایت توان خود را در نفوذ به کار بستند که البته ناکام مانده‌اند و خواهند ماند.

وی یادآور شد: برداشت کل خبرگان این بود که مقاومت تنها راه برون‌رفت از مشکلات است و از مذاکرات آبی گرم نمی‌شود و امریکا که بدعهدی خود را نشان داده و سه کشور اروپایی هم در زمانی که رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل است، ظالمانه ایران را متهم به اتهامات ناچسب کرده‌اند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اروپا و امریکا سر و ته یک کرباسند، گفت: راهبرد آنها ضربه زدن به نظام اسلامی است و جواب آنها مقاومت مسئولان و مردم است. این وعده قرآن است که اگر تقوا داشته باشید و صبوری پیشه کنید، نقشه‌های آنها به خودشان برمی‌گردد.

وی درباره هیئت اندیشه‌ورز نیز گفت: دبیر این هیئت، گزارش ارزشمندی ارائه کرد. در این مدت کارگروه‌های این هیئت نزدیک به صد جلسه برگزار کردند که فردا گزارش آن در محضر رهبر معظم انقلاب از سوی رئیس مجلس خبرگان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha