ثبت‌نام ۱۵۰ نفر در طرح «پاکبانان محرم» در ارومیه
کد خبر: 3840924
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

ثبت‌نام ۱۵۰ نفر در طرح «پاکبانان محرم» در ارومیه

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از ثبت‌نام ۱۵۰ نفر در طرح «پاکبانان محرم» خبر داد و گفت: برای سال‌های آتی نیز طرحی داریم تا تمامی هیئت‌های عزاداری تیمی را تشکیل داده و با کاور مشخص و نام هیئت خود که از سازمان پسماند دریافت می‌کنند، به‌عنوان پاکبان محرم فعالیت کنند.

ثبت‌نام ۱۵۰ نفر در طرح پاکبانان محرم در ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، صبح امروز، ۱۷ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: روزانه حدود ۵۰۰ تن زباله از جمعیتی بالغ بر ۷۸۰ هزار نفر در ارومیه تولید می‌شود و این زباله‌ها از طریق ۸۸۰ پاکبان به‌طور شبانه‌روزی پاک‌سازی و جمع‌آوری می‌شود و از طریق ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات حمل می‌شوند.

وی ادامه داد: هدف جهانی پسماند این است که با تغییر ذائقه و مصرف مردم، زباله کمتری تولید شود و همچنین سیاست‌های فرهنگی ما باید به‌سمتی برود که عمدتا زباله کمتری تولید شده و توانایی جداسازی و بازیافت و تفکیک نیز به‌سمتی برود که زباله کمتری دفن شود و ۳ جشنواره نقاشی را در همین راستا برگزار کردیم.

یوسفی افزود: متأسفانه استفاده از ظروف یک‌بار مصرف در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسیار افزایش می‌یابد و در این راستا امسال طرح پاکبانان محرم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای سال‌های آتی نیز طرحی داریم تا تمامی هیئت‌های عزاداری تیمی را تشکیل داده و با کاور مشخص و نام هیئت خود که از سازمان پسماند دریافت می‌کنند، به‌عنوان پاکبان محرم فعالیت کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بیان کرد: تاکنون ۱۵۰ نفر در طرح پاکبانان محرم در ارومیه ثبت‌نام کرده اند که انتظار می‌رود به بیش از ۳۰۰ نفر برسد.
انتهای پیام

captcha