لازمه‌های تحقق سبك زندگی قرآنی
کد خبر: 3839657
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

لازمه‌های تحقق سبك زندگی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قائم مقام شورای عالی قرآن با یادآوری منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی، گفت: این نوع سبك زندگی همان سبك زندگی قرآنی است و برای این كار باید هم با قرآن انس گرفته و هم در آن تدبر كرده و دستوراتش را فرابگیریم.

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ترویج سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی، گفت: همان‌طور كه معظم‌له فرمودند سبك زندگی در ایران اسلامی باید نشئت گرفته از قرآن كریم باشد.

وی با بیان اینكه سبك زندگی اسلامی همان سبك زندگی قرآنی است، لازمه‌های تحقق این نوع سبك زندگی را یادآور شد و افزود:‌ اگر با قرآن انس بگیریم، آیات قرآن را بفهمیم و در آن تدبر كنیم و دستورات قرآن را فرابگیریم خود به خود زندگی و رفتار و نیازهای خود را از این كتاب آسمانی دریافت خواهیم كرد.

سرابی بیان كرد: راهكارهای برون‌رفت از مشكلات زندگی و دستیابی به راه‌های سعادت در زندگی دنیوی و اخروی را می‌توان از قرآن فراگرفت، زیرا این كتاب سعادت انسان‌هاست.

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به آیه 9 سوره اسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ...؛ قطعاً این قرآن به [آیینى] كه خود پایدارتر است راه مى‌نماید...» گفت: قرآن انسان‌ها را به بهترین روش‌ها هدایت می‌كند. لذا كسی كه با این كتاب آسمانی انس گرفته و در آن تدبر و فهم كند، قطعاً زندگیش با قرآن آمیخته خواهد شد.

وی در پایان گفت: وقتی زندگی با قرآن آمیخته شود، قطعاً سیره و منش انسان هم قرآنی می‌شود، چنانچه درباره پیامبر مكرم اسلام(ص) گفته‌اند كه خلق آن حضرت برگرفته از قرآن بود.


انتهای پیام

captcha