رفع مشکلات مستلزم همت جدی مدیران در حوزه گفتمان‌سازی است
کد خبر: 3833283
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

رفع مشکلات مستلزم همت جدی مدیران در حوزه گفتمان‌سازی است

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: رفع مشکلات و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مستلزم همت جدی مدیران در حوزه گفتمان‌سازی است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار امروز، 16 مردادماه در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، حتی آن‌هایی که به اسلام اعتقادی ندارند، اگر ایران را قبول دارند باید با تمام توان وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین تعبیر دقیقی دارند که نشان از اهمیت بالای پرداختن به آسیب‌های اجتماعی است؛ ایشان خطاب به مسئولان فرمودند به مسئله آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور جوری نگاه کنیم که اگر این آسیب در داخل خانواده خود ما بود، آنجور نگاه می‌کردیم. اگر بنده یک بچه معتاد داشته باشم چه حالی دارم؟ اگر کسی در خانه یک دختر فراری از خانه داشته باشد چه حالی دارد؟ تصورش را بکنید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بیان کرد: متأسفانه گفتمان حاکم بر فضای اداری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عمومی استان تناسبی با معضلات و مشکلات استان ندارد؛ سطح بالای آسیب‌های اجتماعی در استان باعث کاهش حساسیت در دستگاه‌های اجرایی شده که ضرورت دارد این موضوع با جدیت و حس مسئولیت در دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

وی اظهار کرد: رفع مشکلات و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مستلزم تحرک جدی مدیران در حوزه گفتمان‌سازی است؛ باید حساسیت‌ها را در جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی افزایش داد.

زینی‌وند بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با انگیزه، تحرک و دانش کافی در حیطه وظایف خود موضوع آسیب‌های اجتماعی را پیگیری کنند.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تنها به عهده یک دستگاه و ارگان نیست که ما بگوییم مثلا آموزش و پرورش باید به این مسأله بپردازند؛ برای انجام آن، همه باید پای كار بیایند؛ باید به‌ یک دغدغه برای مدیران ما تبدیل شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی یکی از مهمترین کارگروه‌هایی است که با توجه به بحث آسیب‌های اجتماعی و در رأس آن اعتیاد، ترانزیت و توزیع آن در استان می‌تواند به نوعی نقش هماهنگی، راهبردی و آگاه‌سازی را ایفا کند.

انتهای پیام

captcha