طرح اردوی کتاب‌گردی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3831124
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

طرح اردوی کتاب‌گردی در قم برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری ورزشی شهرداری قم گفت: در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان به همراه خانواده‌ها با کمک مراکز فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، جدیدترین اتفاق فرهنگی سطح شهر با طرح اردوی کتاب‌گردی در قم برگزار می‌شود.

طرح اردوی کتاب‌گردی در قم برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری ورزشی شهرداری قم، با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اظهار کرد: در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان به همراه خانواده‌ها با کمک مراکز فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، جدیدترین اتفاق فرهنگی سطح شهر با طرح اردوی کتابگردی در قم برگزار می‌شود که کودکان و نوجوانان با فضای کتاب‌فروشی و بازی‌های کتاب محور و بازی‌های فکری و کتاب‌هایی که مرتبط با ارتقای فضای فرهنگ شهروندی است آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کتاب همیشه برای افراد خاطره‌انگیز است و در حوزه فرهنگی، زمینه‌ای برای آموزش و توسعه ذهن و فکر محسوب می‌شود، افزود: استفاده از کتاب برای فرهنگ‌سازی همیشه برای اقشار مختلف جذاب است و در همین راستا سعی کردیم با مشارکت بخش خصوصی فضای شاد و مفرحی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری ورزشی شهرداری قم از ارتباط و پیوند مراکز فرهنگی شهرداری با مجموعه‌های کتاب‌محور خبر داد و بیان کرد: تلاش داریم ضمن ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی با کتاب، زمینه آشنایی بیشتر نسل جدید با فضای کتاب و کتاب‌خوانی را فراهم کنیم.

مقیمی گفت: در این برنامه با مشارکت بخش خصوصی، ضمن امکان خرید محصولات فرهنگی و کتاب همراه با تخفیف برای خانواده‌ها در یک زمینه آرام روانی و سالم به لحاظ اعتقادی و فکری برای خانواده‌ها تدارک دیده شده‌ است، از مشارکت‌های جدید نیز در برنامه‌های فرهنگی که سطح فکری و فرهنگی جوانان و نوجوانان را در فراهم کند، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف و موضوعاتی که می‌شود با مباحث فرهنگ شهروندی گره زد آمادگی همکاری و مشارکت با همه تشکل‌های اجتماعی و نهادهای دولتی را داریم و این برنامه نیز تا پایان تابستان جاری حتماً ادامه خواهد داشت و برای سال تحصیلی جدید و شروع فصل پاییز و زمستان نیز با مشارکت اداره‌کل آموزش‌وپرورش در موضوعات مرتبط با ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نیز این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مقیمی بیان کرد: دومین مرحله از اجرای این طرح فرهنگی نیز ویژه خانواده شهدای مدافع حرم تدارک دیده شده است که با مشارکت سازمان آرامستان‌های شهرداری قم برگزار خواهد شد و در این برنامه کارگاه شیوه‌های کارآفرینی و مدیریت منابع مالی خانواده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha