رفع آسیب‌های اجتماعی اولویت‌بندی و با جدیت پیگیری می‌شود
کد خبر: 3823628
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

رفع آسیب‌های اجتماعی اولویت‌بندی و با جدیت پیگیری می‌شود

گروه اجتماعی ـ فرماندار شیراز با اشاره به اهمیت توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی گفت:‌ رفع آسیب‌های اجتماعی اولویت‌بندی و با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد رضا امیرى، فرماندار شیراز امروز، 10 تیرماه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان شیراز كه با رویکرد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ناهنجاری‌های امروز جامعه كه اضطرابی پنهان را به‌وجود آورده آسیب‌های اجتماعی است، گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی اولویت‌بندی و با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: مباحث اجتماعی، فرهنگی و پیشگیرى از آسیب‌هاى اجتماعى، مباحث مهم و اثرگذارى است که مى‌تواند بسیارى از حوزه‌های دیگر را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد كه حركت در این مسیر پیچیدگی و ظرافت‌های خودش را دارد.
امیرى با بیان اهمیت پیشگیرى از آسیب‌هاى اجتماعى، گفت: ترسیم نقشه راه جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش غیر دولتی با رویکرد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن در این زمینه در دستور كار این جلسه قرار دارد.
وی با اشاره به حساسیت‌های کار در این حوزه از متخصصین برای تلاش در این زمینه دعوت كرده است، گفت: با توجه به مسائل خاصی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهرستان شیراز وجود دارد ضرورت یک اقدام مشترک، هماهنگ و جدی و مستمر با پرهیز از موازى‌كارى با تعاملات بین دستگاهى نیاز است.
فرماندار شیراز اظهار كرد: کم کاری در این حوزه مهم و پیشگیرى از آسیب‌هاى اجتماعى تحت هیچ شرایط قابل قبول نیست و هر دستگاه نسبت به سهم خود باید در قبال آن پاسخگو باشد.
امیرى، وظایف كارگروه‌هاى زیر مجموعه جلسه با تشكیل جلسات مسمتر با دستور كارهاى مشخص را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: طرح‌هایی که در کارگروه تخصصی حوزه آسیب‌های اجتماعی اولویت دارد باید در همان کارگروه تدوین و پیگیری و در سریع‌ترین زمان ممکن به دبیرخانه جهت سیر مراحل نهایى و عملیاتى شدن در سطح شهرستان ارسال شود.
وی با اشاره به افزایش برخى نزاع‌ها ناشى از توهین و پرخاشگرى اضافه كرد: یکی از مشکلاتی که ریشه فرهنگی دارد، پرخاشگری و توهین است که در مرکزهای آموزشی فرهنگی و اجتماعی نیاز به آموزش در جهت پیشگیری و تغییر رفتارهاست.
امیرى در پایان ضمن تقدیر و تشكر از فعالیت‌هاى صورت گرفته در حوزه پیشگیرى از آسیب‌هاى اجتماعى در سطح شهرستان شیراز، اما آن را كافى ندانست و خواستار برنامه محورى و جدیت بیشتر دستگاه‌هاى فرهنگى و مرتبط در این خصوص شد.
انتهای پیام

captcha