شورای شهر مسئول ساماندهی خانه‌های بازی کودکان نیست
کد خبر: 3809592
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

شورای شهر مسئول ساماندهی خانه‌های بازی کودکان نیست

گروه فرهنگی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای شهر و شهرداری موافق قبول مسئولیت ساماندهی خانه‌های بازی کودکان نیستند و باید این مسئولیت بر عهده متولی مربوطه باشد.

شورای شهر مسئول ساماندهی خانه‌های بازی کودکان نیستبه گزارش ایکنا از قم، حسن مالکی‌‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در نود و چهارمین نشست شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری در خصوص لایحه مجوز آیین‌نامه اجرایی خانه بازی کودک بیان کرد: مسئولیت ساماندهی خانه‌های بازی کودکان در قم بسیار سخت است و در صورت بروز مشکلی، انگشت اتهام به سمت شورا و شهرداری می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم افزود: به همین دلیل، شورای شهر و شهرداری موافق قبول مسئولیت ساماندهی به خانه‌های بازی کودکان نیستند و باید این مسئولیت بر عهده متولی مربوطه باشد.

در ادامه حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نسبت به فعالیت خانه‌های بازی کودکان، نگرانی‌هایی وجود دارد و قطعاً با توجه به افزایش این فضاها و عدم ساماندهی، مشکلات فرهنگی به وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: مجموعه شورای شهر به‌دنبال ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است و باید به یک هم‌افزایی در مورد رفع مسائل بپردازیم و با کنار گذاشتن این نگرانی جهت نظارت و ساماندهی این خانه‌ها به‌دنبال راهکاری باشیم.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌محمد آتش‌زر، عضو شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: مهد کودک‌ها نقش مهمی در تربیت کودکان و اعتقادات آن‌ها دارند و شورای شهر باید متولی خانه‌های بازی کودکان شود و به مدیریت و ساماندهی بپردازد.

همچنین علیرضا احمدی، عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: آسیب‌ها و اتفاقات در خانه‌های بازی کودک، موجب هجمه‌های رسانه‌ای علیه شورا و شهرداری می‌شود، ساماندهی خانه‌های بازی کودکان کاری سخت است و مسئولیت سنگینی دارد و نباید شورا و شهرداری آن را بپذیرند.

همچنین در این نشست پای پروژه رضوان به میان آمد و بعضی از ابعاد آن مورد بررسی قرار گرفت، در این باره سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم نیز یادآوری کرد: عدم نظارت بر واگذاری پروژه‌های مسکونی موجب شد پروژه رضوان به تعداد زیادی از افراد پیش فروش شود.

وی بیان کرد: هیچ قانون و ضابطه‌ای برای پیش فروش ساختمان‌های مسکونی در قم وجود ندارد و باید دستگاه قضایی و نظارتی در این زمینه ورود کنند و با متخلفان برخورد شود.

یادآور می‌شود، در پروژه رضوان، ۱۳۲ واحد مسکونی به ۱۴۰۰ نفر پیش فروش شد.

انتهای پیام

captcha