شرافت یک جامعه، در گرو قانون است
کد خبر: 3794263
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
سیدمحمود کاشانی:

شرافت یک جامعه، در گرو قانون است

گروه اجتماعی ــ یک حقوقدان و استاد دانشگاه با بیان اینکه شرافت یک جامعه در گرو قانون است، گفت: کشورهایی که به قانون اساسی خود احترام گذاشته و دولتمردان تابع قانون بوده، به رشد اقتصادی و پیشرفت فرهنگی و قدرت نظامی و سیاسی جهان دست یافته‌اند.

شرافت یک جامعه، در گرو قانون است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدمحمود کاشانی، فرزند آیت‌الله کاشانی و استاد دانشگاه تهران، شب گذشته، ۹ اسفندماه، در همایش روز وکیل مدافع در ارومیه، اظهار کرد: مشاغلی چون قضا و وکالت به عنوان حرفه شریف یاد می‌شوند، درحالی‌که همه حرفه‌ها شریف هستند، ولی این حرفه‌ها چون در خدمت دفاع از حقوق مردم بوده و بالاتر از آن در مقام دفاع از قانون هستند، بسیار شریف هستند، قانونی که شرافت یک جامعه در گرو آن است.
وی با اشاره به اینکه حکومت قانون، بزرگترین دستاورد کنونی بشر است، خاطرنشان کرد: کشورهایی که به قانون اساسی خود احترام گذاشته و دولتمردان تابع قانون بوده، به رشد اقتصادی و پیشرفت فرهنگی و قدرت نظامی و سیاسی جهان دست یافته‌اند، اما کشورهایی که قانون در آنها پایمال می‌شود، در همه زمینه‌ها عقب می‌افتند.
کاشانی ادامه داد: هر سال مراسمی برای جشن استقلال کانون‌ها برگزار می‌شود تا این استقلال در جامعه بازتاب یابد، کانون وکلا از سال 1315 تصویب شد و قانون وکالت آن سال، زمینه‌ساز ورود گروه بزرگی از فارغ‌التحصیلان حقوق به حرفه وکالت شد، اما کانون‌ها استقلال نداشتند و هیئت مدیره از سال 1326 به دنبال این بود تا قانونی تهیه شود که در مجلس تصویب شده و کانون وکلا دارای استقلال گردد.
وی افزود: بعد از مدت‌ها تلاش و کوشش، پیش‌نویسی تدوین شد و در سال 1331 این پیش‌نویس به امضای نخست‌وزیر وقت رسید در حالی که شرافت قانون این است که به تصویب نمایندگان ملت برسد، چراکه اساس حاکمیت از ملت سرچشمه می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha