خدمت‌رسانی 6.2 میلیارد تومانی کمیته امداد به سالمندان زنجانی
کد خبر: 3792662
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

خدمت‌رسانی 6.2 میلیارد تومانی کمیته امداد به سالمندان زنجانی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 55 درصد از خانواده‌های بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند که امسال ۶.۲ میلیارد تومان به آن‌ها کمک شده است.

خدمت‌رسانی 6.2 میلیارد تومانی کمیته امداد به سالمندان زنجانیبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ۴ اسفندماه در جلسه مشترک معاونین کمیته امداد و بهزیستی اظهار کرد: پرداخت کمک‌هزینه معیشت، ازدواج و تحصیلی، ارائه خدمات درمانی، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مهارت‌آموزی و مشاوره‌ای از خدمات مؤثر کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی است.
وی رسالت اصلی کمیته امداد را کمک به رفع فقر از خانواده‌های نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی برشمرد و گفت: در کنار ارائه خدمات متنوع به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، حفظ و ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف از اهداف اصلی این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی است.
صفری در ادامه به بهره‌مندی 15 هزار و 898 خانوار سالمند با جمعیت 19هزار و 984 نفر از خدمات مستمر این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود 55 درصد از خانواده‌های بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان افزود: خدمات متنوع کمیته امداد در بخش‌های معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردوهای زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیازهای این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان باهدف ایجاد نشاط در آنها ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع خدمات ارائه‌ شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از در ۱۰ ماهه امسال پرداخت ۳ میلیارد و 483 میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت بوده است، افزود: 567 میلیون تومان نیز برای خرید یا ساخت 43 واحد مسکن و 928 مورد تعمیرات مسکن واحداث سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 116 میلیون تومان برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در ۱۰ ‌ماهه امسال هزینه ‌شده است.
صفری همچنین از پرداخت 248 مورد کمک‌هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج به فرزندان خانوارهای دارای سرپرست سالمند از ابتدای امسال خبر داد و گفت: به‌منظور کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج فرزندان خانوارهای سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در ۱۰ ماهه سالجاری 641 میلیون تومان هزینه شده است.
وی همچنین از پرداخت 45 میلیون تومان کمک‌هزینه نگهداری سالمندان در منزل خبرداد و افزود: برای تامین هزینه‌های دارو، تجهیزات و هزینه‌های پوشاک 604 مددجوی سالمند نیز در ۱۰ ماهه سالجاری مبلغ 186 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از کمک ویژه غذایی و هزینه نگهداری 499 سالمند با اعتباری بالغ بر 204 میلیون 600 هزار تومان خبر داد و افزود: 396 سالمند نیز از ابتدای امسال در کلاس‌های مختلف آموزشی این نهاد شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 399 نفر از سالمندان تحت حمایت از پوشش بیمه خدمات درمانی بهره‌مند هستند، گفت: 26 سالمند دارای بیماری خاص و 135 سالمند دارای بیماری صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قرار دارند.
انتهای پیام

captcha