فعالیت قرآنی 75 خانه نور در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3781465
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

فعالیت قرآنی 75 خانه نور در سیستان و بلوچستان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما، بحث آموزش قرآن است که در این راستا، ۷۵ خانه نور در سطح استان به آموزش‌های قرآنی از جمله روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم مشغول هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۱۰ کانون فرهنگی و هنری با حدود ۵۰ هزار عضو در مساجد سطح استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۲۴ کانون به‌صورت تخصصی با موضوع‌های تعریف شده فعالیت می‌کنند، افزود: این کانون‌ها در طول سال و به‌ویژه در ایام فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، ورزشی و هنری اجرا می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما، بحث آموزش قرآن است که در این راستا، ۷۵ خانه نور در سطح استان به آموزش‌های قرآنی از جمله روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم مشغول هستند.

وی ادامه داد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم، می‌بینیم که هر انقلابی یک خاستگاه داشته است و خاستگاه انقلاب اسلامی نیز همین مساجد بودند.

پودینه اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری تمام تلاش خود را می‌کنند تا هرچه بیشتر قشر نوجوان و جوان را به مساجد جذب کنند، زیرا هرچه مساجد ما آبادتر بوده و محل تجمع این قشر باشد، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: در ایام اوقات فراغت امسال ۳۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های فرهنگی و هنری جذب شدند که در نوع خود بی‌سابقه بود.

مریم بشیری 

انتهای پیام

captcha