۹۰ بافنده رفسنجانی برای صحن حضرت زهرا(س) قالی می‌بافند
کد خبر: 3779221
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

۹۰ بافنده رفسنجانی برای صحن حضرت زهرا(س) قالی می‌بافند

گروه اجتماعی - مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمان گفت: در استان کرمان برای صحن حضرت زهرا(س) ۷۵ دار قالی برپا شده که ۲۹ دار در هفت کارگاه در شهرستان رفسنجان دایر شده و ۹۰ بافنده در این کارگاه‌ها کار می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از ستاد بازسازی عتبات عالیات، تویسرکانی، مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمان دیروز دوشنبه، 17 دی گفت: این کارگاه توانسته موجب رونق این روستا شود و علاوه بر آن برپایی چنین کارگاه‌هایی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
وی افزود: در استان کرمان برای صحن حضرت زهرا(س) 75 دار قالی برپا شده که 29 دار در هفت کارگاه در شهرستان رفسنجان دایر شده و 90 بافنده در این کارگاه‌ها کار می‌کنند.
مدیر پروژه تولید فرش صحن حضرت زهرا(س) بیان کرد: تاکنون 90 تخته فرش در سه سال اخیر در رفسنجان تولید و به نجف اشرف فرستاده شده است.
وی ادامه داد: از جمله مناطقی که در شهرستان رفسنجان کارگاه تولید فرش در این زمینه در آن جا دایر است می‌توان روستاهای همت‌آباد آگاه، هرمزآباد، بهجت‌آباد، رکن‌آباد، روامهران، شمس‌آباد و صفایئه را نام برد.
تویسرکانی تصریح کرد: از مهرماه 94 تا امروز بالغ بر یک میلیارد تومان از محل بافت این تعداد قالی برای بافنده‌ها درآمد کسب شده است.
انتهای پیام

captcha