بیستمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در اردبیل انجام شد
کد خبر: 3778483
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

بیستمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در اردبیل انجام شد

گروه اجتماعی ـ بیستمین بیمار مرگ مغزی استان اردبیل در سال جاری، جهت اهدای عضو و پیوند، به تهران اعزام شد.

بیستمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در اردبیل انجام شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، معصومه نجفی‌زارع، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز، ۱۵ دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: بیستمین اهدای عضو مرگ مغزی از استان اردبیل در سال‌جاری جهت پیوند عضو به تهران منتقل شد.
وی افزود: با تأیید مرگ مغزی «سیفعلی عباس زادگان» و فداکاری و ایثار و رضایت خانواده وی، بعد از ظهر روز گذشته، برای اهدای عضو به تهران منتقل شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: این بیمار ۴۸ ساله در تاریخ ۷ دی‌ماه به‌دنبال خونریزی مغزی در اثر فشار خون بالا در بیمارستان فاطمی اردبیل تحت عمل جراحی تخلیه هماتوم قرار گرفت، که متاسفانه پاسخی به درمان نشد.
نجفی‌زارع درخصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مسئله اهدای عضو اظهار کرد: در سال گذشته جمعاً ۱۷ مورد اهدای عضو داشتیم که با آگاهی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این خصوص شاهد افزایش این اقدام خیرخواهانه هستیم.
وی بیان کرد: داشتن کارت اهدای عضو نمادی است برای رضایت قلبی هر شخص برای این کار خداپسندانه که برای نهادینه کردن این فرهنگ درجامعه همکاری تمامی رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان لازم است.
انتهای پیام

captcha