نوجوان ۱۵ ساله گچسارانی نجات‌بخش زندگی ۵ نفر شد
کد خبر: 3778441
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

نوجوان ۱۵ ساله گچسارانی نجات‌بخش زندگی ۵ نفر شد

گروه اجتماعی - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نوجوان ۱۵ ساله گچسارانی که در سانحه‌ای رانندگی دچار مرگ مغزی شد، به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید.

نوجوان 15 ساله گچسارانی نجات بخش زندگی 5 نفر شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، غلام عباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امروز، 15 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحوم محمدحسین محرابی نوجوان ۱۵ ساله گچسارانی بیستمین پیام‌آور ایثار و گذشت استان در سال ۹۷ بود که در سانحه‌ای رانندگی دچار مرگ‌ مغزی شد اما با بزرگ منشی خانواده‌های محرابی و خادمی به هموطنانش جانی دوباره بخشید.
وی افزود: این خانواده‌های بزرگ و ایثارگر در لحظاتی جانکاه و طاقت‌فرسا، با تصمیمی درست و انسانی، زندگی دوباره را به چند نفر از هم سن و سالان محمد حسین عزیز اهداء کردند‌.
همچنین، سیدسینا سعیدی، مسئول تیم فراهم‌آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌های محرابی و خادمی، گفت: این نوجوان ۱۵ ساله که در 12 دی‌ماه ۹۷ بر اثر سانحه رانندگی دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری شد‌.
وی اضافه کرد: بعد از تایید مرگ مغزی این مرحوم، تیم فوق تخصصی پیوند اعضاء مرکز ابوعلی سینا شیراز اولین ساعات صبح شنبه، ۱۵ دی‌ماه ۹۷ در بیمارستان شهید رجایی گچساران حضور یافتند و با همکاری تیم پیوند اعضای استان‌ کهگیلویه و بویراحمد، برداشت کلیه‌ها، کبد و قرنیه‌ها را انجام دادند تا با اهدای آن‌ها به دیگر جوانان و نوجوانان این سرزمین، به آن‌ها جانی دوباره بخشند.
انتهای پیام

captcha