عبادت رکن مهمی در پرورش فکری و روحی انسان است
کد خبر: 3777248
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

عبادت رکن مهمی در پرورش فکری و روحی انسان است

گروه معارف ـ خواهر شهید بهشتی، عبادت و به‌ویژه نماز شب را رکن مهمی در پرورش فکری و روحی انسان دانست.

عبادت رکن مهمی در پرورش فکری و روحی انسان است
به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، سومین نشست «بیان گلبرگ هایی از زندگی بهشتیان زمین» با محوریت بررسی افکار و اندیشه‌های شهید مظلوم، محمدحسین بهشتی صبح روز 9 دی‌ماه در خانه فرهنگ شهید بهشتی برگزار شد.
در این نشست زینت‌السادات بهشتی، تنها یادگار باقی مانده از خانواده شهید بهشتی به سخنرانی پرداخت. او سخنش را با مقدمه‌ای درباره کوتاهی عمر آدمی، اهمیت تقوا و برگرفتن زاد و توشه برای سفر آخرت آغاز کرد و گفت: انسان باید همواره از خود بپرسد که برای خود و آنچه با خود از این دنیای فانی خواهد برد، چه کرده است؟
او کیفیت فعالیت‌های روزانه انسان را بهترین معیار برای میزان آرامش او دانست و اظهار کرد: هنگام شب که سر بر بالین می‌گذاریم، اگر در روز به رسالت خود به عنوان یک انسان و جانشین خداوند بر زمین عمل کرده باشیم، آرامشی مثال زدنی در وجودمان ایجاد می‌شود، اما اگر چنین نباشد، شب و مرور آنچه کرده‌ایم برایمان عذابی بیش نخواهد بود.
خواهر شهید بهشتی، عبادت و به ویژه نماز شب را رکن مهمی در پرورش فکری و روحی انسان دانست و گفت: در و دیوار این خانه گواه عبادت های پرسوز و گذار برادرم است که در وقت عبادت سجاده خود را رو به سوی قبله می‌گشود و چنان غرق در راز و نیاز با پروردگار می‌شد که چهره‌اش برافروخته می‌گشت.
او زیارت حرم ائمه معصومین(ع) را از دیگر ارکان مهم تهذیب نفس دانست و با اشاره به آداب صحیح زیارت گفت: شهید بهشتی هنگام زیارت هرگز وارد حرم نمی‌شد. در سفری که همراه ایشان به کربلای معلا داشتیم، مشاهده می‌کردیم که ایشان در گوشه‌ای از فضای مطهر حرم می‌ایستاد و با خلوص به گریه و رازو نیاز می‌پرداخت.
وی ادامه داد: وقتی از ایشان خواستیم که وارد حرم شوند، گفتند من زیارتم را انجام دادم و نمی‌خواهم با ورود به حرم باعث آزار و اذیت زائران شوم.
بهشتی افزود: ایشان معتقد بودند آداب زیارت با شناخت و آگاهی نسبت به مقام و جایگاه امام آغاز شده و در ادامه با رازونیاز و نجوا و توسل درونی به ایشان انجام می‌شود.
خواهر شهید بهشتی، خوش رویی و خُلق گشاده در برخورد با رفتارها و افکار متفاوت افراد را دیگر ویژگی برادرش دانست و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از منظر ایشان بسیار زیبا و لطیف تعبیر می‌شد.
او در ادامه دوری از کینه‌ورزی و انتقام جویی را از ویژگی های بارز شهید مظلوم دکتر بهشتی دانست و عنوان کرد: در سال‌های آخر حیات برادرم عده‌ای حرف‌های ناروایی را به ایشان نسبت می‌دادند.
او ادامه داد: از یکی از شاهدان واقعه هفتم تیرماه سال 60 شنیدم که برادرم روز آخر حیاتشان در پاسخ به یکی از حاضران که گفته بود از سوی عده ای از جوانان شهر کرمان که به دلیل نسبت دادن سخنان ناروا به شهید بهشتی از ایشان طلب حلالیت و بخشش داشتند، گفته بودند به این جوانان عزیز بگویید که من پیش از آنکه شما از من طلب بخشش کنید، شما را حلال کردم و بخشیدم.
خواهر شهید بهشتی تاکید کرد: امید آنکه همه ما بتوانیم با الگو گرفتن از شهید بهشتی و امثال ایشان نسبت به همدیگر مهربان تر و رئوف تر باشیم و تلاش ما بر این باشد که باری هرچند کوچک از دوش یکدیگر برداریم.

انتهای پیام 

captcha