آموزش یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3776567
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
مدیرکل اداره پیشگیری بنیاد شهید:

آموزش یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

گروه جهاد و حماسه ــ محمداسماعیل علی‌پور، صبح امروز، ۸ دی‌ماه در مراسم افتتاح کارگاه دو روزه آموزش بهداشت روانی در سالمندان با تأکید بر اهمیت مسئله آموزش گفت: آموزش از ارکان اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند باعث کاهش بسیاری از هزینه‌ها شود.

برگزاری کارگاه آموزش بهداشت روانی سالمندانبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری ایثار؛ مدیرکل اداره پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: براساس آخرین آمار در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار ایثارگر شامل جانبازان، والدین و همسران معظم شهدا و جانبازان بیش از ۶۰ سال سن دارند و این آمار در مدت ۵ سال آینده به حدود ۲ برابر افزایش می‌یابد. همچنین در حال حاضر در گروه جانبازان شاهد برخی مشکلات حوزه روان‌پزشکی هستیم و با سالمندی آن‌ها شاهد افزایش مشکلات خواهیم بود.
وی تأکید کرد: افزایش تعداد ایثارگران سالمند نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و کارشناسان و رابطان آموزشی ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید حساسیت این مسئله را به خوبی درک کنند و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای این موضوع انجام شود.
علی‌پور با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها با مسائل و مشکلات سالمندی گفت: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید برای این مسئله آگاهی لازم را داشته باشند و این برنامه‌ها می‌تواند با موضوع پایش سلامت همراه باشد. همچنین همکاران ما در استان‌ها باید مسائل و مشکلات را به‌خوبی رصد کنند و موارد لازم را به مرکز انتقال دهند.
محمد اربابی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کمیته نوروسایکیاتری انجمن علمی روان‌پزشکان ایران نیز به‌عنوان مدرس این دوره آموزشی به ذکر مواردی درباره اهمیت موضوع سالمندی پرداخت و گفت: خوشحالیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه سلامت و بهداشت از مجموعه‌های پیشرو است و برای این حوزه برنامه‌های خوبی دارد.
وی در ادامه به تشریح موضوعات و سرفصل‌های در نظر گرفته شده برای این دوره آموزشی پرداخت.
یادآور می‌شود؛ این کارگاه آموزشی با سرفصل‌هایی، چون «اهمیت سالمندی»، «سالمندی طبیعی و سالمندی موفق»، «مقدمات مهارت‌های ارتباطی»، «مهارت‌های ارتباط با سالمندان»، «چگونه افسردگی را مدیریت کنیم»، «اضطراب سالمندی چگونه درمان می‌شود»، «بیماری آلزایمر چیست» و «با بیماری آلزایمر و نقایص شناختی در سالمندی چه باید کرد» به مدت دو روز در مجتمع جانباز شهید رسول‌زاده برگزار می‌شود. 
انتهای پیام

captcha