حضور خودجوش و گسترده مردم در روز ۹ دی جهانیان را شگفت‌زده کرد
کد خبر: 3776315
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

حضور خودجوش و گسترده مردم در روز ۹ دی جهانیان را شگفت‌زده کرد

گروه سياست و اقتصاد - امام‌جمعه قزوین گفت: ملت ایران با حضور خودجوش و گسترده خود در روز ۹ دی جهانیان را شگفت‌زده کردند و نشان دادند که مردم ایران همیشه برای انقلاب خود درصحنه‌ها به میدان می‌آیند.

حضور خودجوش و گسترده مردم در روز ۹ دی جهانیان را شگفت‌زده کرد

به گزارش ايكنا از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی عالم فرزانه و فرهیخته‌ای بودند که عمری بر اساس تقوا زندگی کردند.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله شاهرودی حلقه اتصال بین جمهوری اسلامی ایران و کشور مبارز و مسلمان عراق و مقاومت اسلامی در منطقه و همچنین حوزه‌های علمیه قم و نجف بود و خیلی از کشورهای دیگر نیز متأثر از این عالم فرزانه بودند و به‌وسیله این عالم بزرگ با جمهوری اسلامی ارتباط برقرار می‌کردند.

روز هفتم دی‌ماه به‌عنوان حماسه مقاومت مردم قزوین در تاریخ ماندگار شد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به حوادث ۷ دی‌ماه در دوران حکومت پهلوی اذعان کرد: قیام مردم قزوین در این روز موردتوجه امام راحل (ره) قرار گرفت و مردم قزوین را در بیان خود تشویق و تحسین کردند و رژیم منحوس شاه با سرکوب مردم و کشتار نوجوانان و جوانان ما به دنبال از بین بردن این قیام بود اما مردم فرهیخته ما حساب آن خشونت مداران رژیم شاهنشاهی را از ارتش جدا دانستند و ارتش را برادر خود دیدند و هرگز رضایت ندادند در مقابل ارتش قرار بگیرند و این موضوع باعث پیوستن ارتشیان به صفوف مردم شد و خاطیان ارتشی مجازات شدند.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: روز هفتم دی‌ماه به‌عنوان حماسه مقاومت در برابر رژیم منحوس آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی شاه در تاریخ ماندگار شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

ایستادن مردم در مقابل نظام خواب آشفته دشمنان انقلاب است

وی با اشاره به مناسبت ۹ دی عنوان کرد: روز نهم دی‌ماه روز مبارزه با رژیم شاه نبود یک‌زمانی از آستین آمریکا رژیم شاهنشاهی بیرون آمد و در حوادث فتنه ۸۸ از آستین امریکا فتنه‌گران بیرون آمدند، آن‌هایی که به دنبال کودتای نرم و انقلاب مخملی بودند و با هماهنگی استکبار جهانی به دنبال سرنگونی نظام بودند.
آیت‌الله عابدینی گفت: استکبار جهانی از این نکته غافل بود که ملت ایران همیشه پشتیبان نظام و انقلاب هستند و علی‌رغم انتقاد به‌حق به عملکرد دولت‌ها اما ایستادن در مقابل نظام خواب آشفته‌ای است که برای دشمنان انقلاب هرگز به حقیقت نخواهد رسید.
خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: مردم ایران هر مشکل و معضلی که در زندگی خود می‌بینند عامل آن را مدیران نالایق و سوءتعبیر مدیریتی و دخالت‌های بیگانه می‌دانند، مقصر امروز مشکلات ما کسانی هستند که به عهد و پیمان خود نسبت به مردم و انقلاب عمل‌نکرده و کوتاهی می‌کنند، مردم ما این موضوعات را به‌خوبی می‌فهمند و فریاد خود را بر سر دشمنان و پیمان‌شکنی مسئولان می‌کشند.
وی بابیان اینکه مردم ما همیشه وظیفه و رسالت خود را نسبت به حراست و پاسداری از انقلاب به‌خوبی انجام می‌دهند، تصریح کرد: مردم ما این وظیفه و رسالت خود را پس از آشوبگری‌های فتنه ۸۸، در حماسه ۹ دی به‌خوبی نشان دادند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ملت ایران با حضور خودجوش خود در ۹ دی با حضور گسترده خود جهانیان را شگفت‌زده کردند و نشان دادند که مردم ایران همیشه برای انقلاب خود درصحنه‌ها به میدان می‌آیند.
وی‌ در استان قزوین اظهار کرد: مردم انتظار دارند مسئولان نیز شرایط زندگی مردم را درک کنند و طبق احادیث همان چیزی که برای خود می‌پسندند برای مردم نیز بپسندند. شرایط کسی که شغل ندارد و با حداقل درآمد در این شرایط سخت گرانی باید زندگی خود را اداره کند، واقعیت‌هایی است که مسئولان خیلی بیشتر از گذشته باید به آن توجه داشته باشند. مردم تعهد خود را نسبت به انقلاب رعایت می‌کنند و مسئولان نیز باید تعهد خود را نسبت به مردم رعایت کنند.

انتهای پیام

captcha