بررسی دو حادثه در کمیسیون آموزش و روزهای بودجه‌ای کمیسیون‌ها
کد خبر: 3776300
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛

بررسی دو حادثه در کمیسیون آموزش و روزهای بودجه‌ای کمیسیون‌ها

گروه سیاسی ــ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسات هفته آینده خود، بررسی دو حادثه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و آتش‎سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان را در دستور کار دارد.

بررسی دو حادثه در کمیسیون آموزش و روزهای بودجه‌ای کمیسیون‌هابه گزارش ایکنا، کمیسیون‎های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آتی، طبق روال روزهای کاری مجلس، جلسات خود را دنبال می‎کنند که در ادامه مروری سریع بر برخی از مهم‎ترین دستورکارهای این کمیسیون‎ها خواهیم داشت.

کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسات هفته آینده خود ضمن بررسی حادثه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، میزبان وزیر آموزش و پروش برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان درباره حادثه آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان است.

انتخاب اعضای این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه از دیگر دستورکارهاست.

بررسی لایحه بودجه سال 98 و انتخاب اعضای کمیسیون در کمیسیون تلقیق از مهم‌ترین دستورکارهای کمیسیون اجتماعی است.

کمیسیون اقتصادی نیز ضمن بررسی لایحه بودجه و انتخاب اعضا برای کمیسیون تلفیق، ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی را در دستور دارد. جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی این کمیسیون با موضع آسیب‌شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

بررسی روابط اقتصادی ایران با کشورهای سوریه و عراق با حضور مسئولان ذی ربط و همچنین بررسی راهکاری تقویت امنیت مرزهای شرقی با حضور وزیر کشور از مهم‌ترین دستورکارهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

کمیسیون فرهنگی نیز ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را در دستور دارد و کارگروه‌های فضای مجازی، ارشاد، دیپلماسی فرهنگی و بودجه این کمیسیون نیز بررسی مواردی از جمله فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، وضعیت فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، اعتبارات وزارت ارشاد و صدا و سیما و .. را در دستور دارند.

بررسی لایحه بودجه و انتخاب اعضای کمیسیون برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه، از جمله دستورکارهای مشترک کمیسیونهای مختلف در هفته آینده است.

captcha