7 هزار زن شهید در کشور الگو هستند
کد خبر: 3775886
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان:

7 هزار زن شهید در کشور الگو هستند

گروه سیاست و اقتصاد - مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گفت: 7 هزار زن شهید در کشور الگو هستند و ما هر سال یک زن شهید را معرفی می‌کنیم و برای تمام شهدای شاخص فیلم‌های مستند ساخته شده است و بیش از چند 100 هزار بروشور تهیه و در اختیار مدارس و دانشگاه‌ها قرار میدهیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان دیروز چهارشنبه، 5 دی در نشست خبری در کرمان، انقلاب اسلامی را احیاگر هویت زن در قرن معاصر دانست و گفت: مهمترین اتفاق با وقوع انقلاب اسلامی، احیا هویت زن مسلمان و به تبع آن احیا هویت زن در غرب بود.
وی افزود: زنان در فرآیند انقلاب با حضوری عفیفانه و محجبه نشان دادند که می‌توان، زنی شریف، دارای یک خانواده مستحکم و در عین حال در متن و مرکز قرار داشت و تاثیرگذار بود.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان تصریح کرد: در دوران انقلاب زن توانست، غیرت جامعه را به جوش آورد و در دوران جنگ تحمیلی 7 هزار زن شهید تقدیم انقلاب کردیم که 110 نفر از آنان توسط منافقان ترور شدند، این قشر با حمایتهای بی دریغ خود از جبهه ها خانواده خود را نیز به میدان آوردند.
اصلانی بیان کرد: قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست، نویسنده زن نداشتیم، اما امروز بیش از 12 هزار نویسنده زن داریم که برخی کتاب‌های آنها به بیش از 140 چاپ رسیده است و 360 درصد رشد تعلیم و تربیت داوری زنان در میدان‌های ورزشی را داریم.
وی افزود: قبل از انقلاب حتی حدود 10 درصد کرسی استادی نداشتیم، اما امروز بیش از 40 درصد از آنها دست زنان است، حدود 9 میلیون نفر به صورت داوطلب عضو تشکیلات مردمی بسیج زنان هستند که دستاورد بزرگ انقلاب و در دنیا بی‌نظیر است و توسط حدود 400 هزار نفر مدیریت می‌شود.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان اظهارکرد: حدود 20 هزار پایگاه مقاومت بسیج زنان در سطح کشور فعال است که در مسیر پیشرفت و اقتصاد حضور دارند و یک هزار گروه جهادی داریم، این آمار نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی این چنین ظرفیت گسترده‌ای را دارد.
اصلانی بیان کرد: در دهه چهارم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوی سوم را معرفی کردند، زیرا زن مسلمان ایرانی نشان داد که می‌تواند و افتخار ما این است که امروز زن مسلمان بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهارکرد: جنبش‌هایی مانند خویشتن‌داری و لباس عفیف در اروپا و آمریکا در حال رواج است به طوری که نویسنده کتاب «دختران به عفاف روی می‌آورند»، معتقد است که این جنبش‌ها با الهام از انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است.
اصلانی اذعان کرد: بسیج جامعه زنان وظیفه جذب و آموزش زنان داوطلبی را دارد که مایل هستند در بسیج حضور پیدا کرده و با ظهور و بروز استعدادهای خود به کشور خدمت کنند.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گفت: ما نیازمند این هستیم که بانوان برای تربیت فرزندان، حضور در جامعه و افزایش دانش رسانه‌ای به صورت مستمر آموزش داده شوند و از این طریق کمک شایانی به بخش آموزش دائم در کشور کرده و تلاش می‌کنیم که بانوان عالمانه‌تر در عرصه‌ها حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه بنا به نیاز کشور بسیج در فعالیت‌های خود انعطاف دارد، تصریح کرد: یک بخش دیگر از رسالت ما بصیرت‌افزایی در میان زنان است و امسال بحث خانواده مقاوم را آغاز کردیم که شامل مدیریت مصرف و بهره‌وری از انرژی، استفاده از کالای ایرانی و ... است.
اصلانی در بحث معرفی الگوهای زن تأکید کرد: همین 7 هزار زن شهید در کشور الگو هستند و ما هر سال یک زن شهید را معرفی می‌کنیم و برای تمام شهدای شاخص فیلم‌های مستند ساخته شده است و بیش از چند 100 هزار بروشور تهیه و در اختیار مدارس و دانشگاه‌ها قرار میدهیم و در چهلمین سالگرد انقلاب برنامه‌ای برای معرفی زنان نخبه در 40 عرصه داریم.
انتهای پیام

captcha