مسئولان عامل به معروف و ناهی از منکر باشند/ بی‌اخلاقی؛ بلای جان برخی مسئولان
کد خبر: 3774584
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

مسئولان عامل به معروف و ناهی از منکر باشند/ بی‌اخلاقی؛ بلای جان برخی مسئولان

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه توپ آغاج بیان کرد: درک جایگاه و عمل به واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر خیلی از بی‌اخلاقی‌های بین برخی مسئولان و مردم را برطرف می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر، امام جمعه توپ آغاج امروز، اول دی‌ماه در جلسه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار استان کردستان با اشاره به ارج نهادن به کرامت انسانی افراد جامعه، گفت: کرامت انسان به خلیفة الهی افراد بر می‌گردد، نه به پست و مقام و جایگاه افراد که هر کسی میز ریاست داشت، بخواهد توهین کند.‌
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بیجار بیان کرد: مسئولان به جای پرداختن به حواشی برخی اتفاقات و پاک کردن صورت مسئله، دعوت به حق و مبارزه با فساد را سرلوحه کارهای خود قرار بدهند.
وی با بیان اینکه اصلاح جامعه بدون ایمان و دعوت به حق و مبارزه با فساد، امکان‌پذیر نیست، افزود: درک جایگاه و عمل به واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر خیلی از بی‌اخلاقی‌های بین برخی مسئولان و مردم را برطرف می‌کند.
امام جمعه توپ آغاج با اشاره به رفتار نماینده سراوان با یکی از کارمندان گمرک را عدم توجه به اصل امر به معروف و نهی از منکر این نماینده دانست و بیان کرد: متأسفانه آن چیزی که در فضای مجازی به کرات پخش و دست به دست شد، عدم توجه این نماینده به اصل عفت کلام و خویشتن‌داری و جایگاه نماینده مردم بودن بود؛ این در صورتی است که وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) بارها مورد اهانت واقع می‌شد، منتهی هرگز دست از اخلاق حسنه برنداشتند.
حکیمی‌فر با بیان اینکه یک نماینده باید الگو و شایسته نظام اسلامی باشد و از به کار بردن الفاظ کوچه‌بازاری پرهیز کند، گفت: ادارات و مدیران ادارات خود باید سنبل و عامل به معروف و ناهی از منکر باشند. زمانی یک امت ممتاز می‌شود که عمل و دعوت‌کننده به نیکی‌ها باشند و از مبارزه با فساد در هر کجایی و هر شخصی که مشاهده کردند، شانه خال نکنند.
ابوالفضل بهرامی
انتهای پیام

captcha