اعلام نتایج مسابقات اروپایی قرآن برلین
کد خبر: 3759521
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

اعلام نتایج مسابقات اروپایی قرآن برلین

گروه بین‌الملل ـ نتایج مسابقات اروپایی قرآن برلین با عنوان «جایزه الفرقان» که با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف اروپا برگزار شده بود، اعلام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «الوطن» کویت؛ «عصام الفلیج» دبیر کل انجمن «المنابر القرآنیة»(منبرهای قرآنی) کویت امروز(ششم آبان ماه) نتایج مسابقات حفظ قرآن «جایزه الفرقان» برلین را اعلام کرد. هزار شرکت‌کننده زن و مرد از 14 کشور اروپایی در این مسابقات با یکدیگر رقابت کردند.
 
این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای اروپایی و در گروه‌های سنی مختلف در رشته‌های حفظ، تجوید و تلاوت قرآن برگزار شد.

در این رقابت «عبدالملک عبدالجاسم»، حافظ قرآن سوری الاصل از کشور آلمان رتبه نخست رشته حفظ قرآن را کسب کرد و «محمد جامع» حافظ قرآن سومالیایی که از شهر «منچستر» انگلیس در رقابت‌ها حضور یافته بود، دوم شد. خانم «سمر سریس» حافظ قرآن فلسطینی‌الاصل نیز از برلین در جایگاه سوم قرار گرفت.

«غمدان الزعیتری» مدیر انجمن «الفرقان» آلمان با قدردانی از شرکت‌کنندگان این مسابقه و مؤسسات حمایت‌کننده گفت: تعداد حافظان و کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها نسبت به سال قبل رشد داشته است.
 
وی هدف از برگزاری این مسابقات را تشویق جوانان مسلمان ساکن اروپا (که از فضای اسلامی به دور از هستند) به حفظ قرآن و رقابت در زمینه قرائت و حفظ و درست خواندن آیات قرآن اعلام کرد.

این جایزه با همکاری مشترک انجمن «الفرقان» آلمان، مسجد «دارالسلام» برلین، مجلس اعلای مسلمانان آلمان (ZMD)، انجمن «المنابر القرآنیه» کویت و برگزار‌کنندگان جایزه بین‌المللی خارطوم سودان 27 و 28 مهرماه در برلین برگزار شد. داوران و قاریان مشهوری از کشورهای کویت، بحرین، سودان، مراکش، الجزایر، لبنان، یمن و سوریه این مسابقات را داوری کردند.

انتهای پیام
 
captcha